تکنولوژی

واتس‌اپ دسترسی میلیون‌ها گوشی را متوقف می‌کند

پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرده است که سرویس‌رسانی به میلیون‌ها گوشی تلفن همراه را متوقف خواهد کرد. به گفته این پیام‌رسان در به‌روز رسانی جدید که از اول ژانویه(12دی) منتشر می‌شود دیگر تلفن‌های هوشمندی که سیستم عاملی کمتر از آی‌او‌اس ۹ (برای کاربران محصولات اپل) و اندروید ۴.۰.۳ (برای کاربران محصولات اندرویدی) دارند کار نخواهد کرد.

درواقع کاربران گوشی‌های آیفون ۴ به پایین توان اجرای پیام‌رسان واتس‌اپ را نخواهد داشت و کسانی که از آیفون ۴‌اس، آیفون ۵ ، آیفون ۵ اس، آیفون ۶ و آیفون ۶اس استفاده می کنند برای ادامه استفاده از واتس‌اپ باید سیستم عامل خود را به آی‌او‌اس ۹ یا بالاتر به روز کنند. همچنین با اینکه گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار بالاتر از سیستم‌عامل ۴.۰.۳ هستند، اما شماری از مدل‌های تلفن‌های همراه اندرویدی همچون گالکسی اس۲ و موتورلا دروید رزر از سال جدید نخواهند توانست از خدمات واتس‌اپ استفاده کنند. سال گذشته واتس‌اپ به سرویس‌رسانی به گوشی‌های هوشمند قدیمی با سیستم عامل کمتر از آی‌او‌اس ۸ و اندروید ۲.۳.۷ پایان داده بود.

در حال حاضر این پیام رسان‌ بیش از 2 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و در فوریه ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۹.۳ میلیارد دلار توسط کمپانی فیسبوک خریداری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا