اپلخودرو الکتریکی

افشاگر محصولات اپل: خودروی اپل به این زودی عرضه نمی‌شود

مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل در تازه‌ترین پیش‌بینی خود به شایعات پیرامون خودروی اپل پایان داد و اعلام کرد که این محصول قبل از سال 2025 عرضه نمی‌شود.

چندی پیش در خبرها آمده بود که برخی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو در تایوان، حداکثر توان تولیدی خود را برای ساخت محصولات مورد نیاز اپل به کار بسته‌اند تا این شرکت بتواند در سپتامبر 2021، اولین خودروی خود را عرضه کند.

اما مینگ-چی کو که بسیاری از پیش‌بینی‌های او در خصوص محصولات اپل به واقعیت تبدیل شده، اعلام کرد که این خودرو به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود چراکه اپل در حال کار روی برخی از بخش‌های اپل کار (Apple Car) است.

وی طی یادداشتی در وب‌سایت AppleInsider به کاربران توصیه کرد که شایعات مرتبط با این خودرو را باور نکنند. شایعاتی که منجر به افزایش ارزش سهام شرکت‌هایی شده که گفته می‌شود در تولید این خودرو در حال همکاری با اپل هستند.

وی هشدار داد که در خرید سهام چنین شرکت‌هایی عجله نکنند چراکه هنوز هیچ تصویر واضحی از این خودرو و آینده آن در بازار در دست نیست. مینگ-چی کو عنوان کرد که به سه دلیل نباید در این قضیه عجولانه رفتار کرد. نخست آنکه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه اپل کار مشخص نشده است؛ دوم اینکه هنوز شرکت‌های همکاری‎‌کننده با اپل و همچنین جزییات فنی این خودرو مشخص نشده است و در نهایت اینکه، معلوم نیست که خودروی اپل بتواند در رقابت با شرکت‌های رقیب تولیدکننده محصولات خودران و الکتریکی در بازار موفق عمل کند.

اگرچه پیشتر شرکت TF Securities که مینگ-چی کو نیز جزو محققان آن به شمار می‌رود، ادعا کرده بود که اپل کار بین سال‌های 2023 تا 2025 عرضه خواهد شد، اما این شرکت اخیرا اعلام کرد که اطلاعات مربوط به توسعه و ساخت این خودرو، مبهم است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و تولید این محصول از سال 2020 آغاز شود، احتمالا بین سال‌های 2025 تا 2027 شاهد ورود این خودرو به بازار خواهیم بود.

مینگ-چی کو نیز عنوان کرد که با توجه به وضعیت بازار خودروهای الکتریکی و خودران و همچنین استانداردهای بالای کیفی اپل، جای تعجبی ندارد که اگر عرضه این خودرو تا سال 2028 به تعوبق بیفتد.

منبع
Appleinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا