اپلخودرو الکتریکی

زمان عرضه اولین خودروی اپل مشخص شد

به نظر می‌رسد که تصمیم اپل در تولید و عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در آینده نزدیک جدی است. رویترز با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت که این خودرو در سال 2024 عرضه می‌شود.

طبق این گزارش، این خودروی الکتریکی که قادر به حمل چند سرنشین خواهد بود، از فناوری رانندگی خودران بهره می‌برد و در آن از تکنولوژی باتری بسیاری پیشرفته‌ای استفاده خواهد شد. البته هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این باتری به بیرون درز نکرده است.

با این حال، شواهد نشان می‌دهد که بعد از تصمیم ناگهانی اپل برای توقف تولید خودرو، این شرکت باری دیگر، تولید این محصول را در دستور کار قرار داده است. انتشار اولین خبرهای مربوط به طراحی و تولید خودرو توسط اپل به سال 2015 برمی‌گردد؛ اما در سال 2016 شنیده‌ها حکایت از این داشتند که اپل به دنبال تولید نرم‌افزاری ویژه خودروهاست تا بتواند لایسنس آن را به شرکت‌های خودروساز بفروشد.

یک سال بعد اما اپل حدود 200 تفر از کارکنان تیم طراحی خودروی خود را اخراج کرد و ابهامات زیادی در خصوص این پروژه به وجود آمد. اگرچه هر از چندگاهی خبرهایی در خصوص این خودروی مرموز به گوش می‌رسید اما قطعیتی در خصوص تصمیم اپل در این رابطه وجود نداشت.

با این حال، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این خودروی الکتریکی در حال ساخت است و در سال 2024 شاهد معرفی آن خواهیم بود. البته شاید به دلیل همه‌گیری کرونا و مشکلاتی که برای شرکت‌ها به وجود آمده، این محصول با یک سال تاخیر یعنی در سال 2025 معرفی شود.

رویترز همچنین این احتمال را نیز دور از دهن ندانست که مدیران اپل بخواهند از پروژه ساخت یک خودرو منصرف شوند و تنها فناوری خودران خود را به شرکت‌های خودروساز بفروشند. در این گزارش آمده که اپل برای تامین برخی از قطعات فناوری خودران خود به برخی از شرکت‌ها روی آورده که از جمله این قطعات می‌توان به سنسورهای لیدار اشاره کرد.

گفته می‌شود که فناوری باتری خودروی اپل مبتنی بر طراجی مونوسل (Monocell) خواهد بود که قادر است ظرفیت بیشتری را برای باتری‌ها به ارمغان آورد. به گفته رویترز، این فناوری باعث می‌شود تا خودروها بتوانند میزان مسافت بیشتری را با هزینه کمتری بپیمایند.

اگرچه اپل هنوز هیچ واکنشی نشان نداده اما اگر این شرکت بخواهد خودروی خودران را تولید کند، با موانعی بر سر راه خود مواجه خواهد بود. تاکنون هیچ خودرویی که به معنی واقعی کلمه، خودران باشد عرضه نشده و خودروهایی همانند محصولات تسلا تا حدی می‌توانند به خودی خود و بدون نیاز به کمک سرنشین حرکت کنند.

اوایل ماه جاری میلادی، اپل مدیریت پروژه تولید خودروی خود را به جان جیاناندرا سپرد. او کسی است که مدیریت تیم هوش مصنوعی این شرکت را نیز برعهده دارد. جیاناندرا در سال 2018 برای کار روی قابلیت‌های سیری به استخدام اپل درآمد. او پیشتر در شرکت گوگل مشغول به کار بود.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا