اپلعکاسی

۵ نکته برای عکاسی بهتر در شب

گوشی‌های هوشمند در این سال‌ها به لطف برخورداری از دوربین‌هایی پیشرفته، به ابزاری کاربردی برای عکاسی تبدیل شده‌اند و هر کسی با هر میزان آشنایی با حرفه عکاسی، می‌توان عکس‌های قابل‌قبولی را ثبت کند.

یکی از قابلیت‌هایی که در گوشی‌های جدید امروزی مشاهده می‌شود، عکاسی در شب با کمک ویژگی حالت شب است. اگرچه این قابلیت در اغلب گوشی‌های هوشمند سال‌های اخیر مشاهده می‌شود، اما در مدل‌های پرچمدار شرکت‌ها همانند گلکسی اس۲۰، آیفون ۱۲ و غیره از کارایی و عملکرد بهتری برخوردارند و می‌توانند همانند دوربین‌های DSLR، عکس‌های باکیفیتی را ثبت کنند.

حال برای آنکه بتوان عکس‌های متفاوتی را در تاریکی ثبت کرد، می‌بایست چند نکته و یا ترفند را فراگرفت و از آن‌ها در حین عکاسی بهره برد. در ادامه قصد داریم تا به چند نمونه از این نکته‌ها اشاره کنیم.

دانستن نحوه فعال کردن حالت شب

اگر گوشی شما به قابلیت حالت شب مجهز است، باید نحوه فعالسازی آن را برای عکاسی در شب بدانید. در گوشی‌هایی همچون آیفون ۱۲، حالت شب به صورت خودکار و در زمانی که نور محیط کم باشد، فعال خواهد شد.

در برخی گوشی‌های اندرویدی همانند گلکسی اس۲۰ نیز باید حالت شب را در اپلیکیشن دوربین فعال کنید. فعال کردن این ویژگی در گوشی‌های مختلف، متفاوت است و بنابراین، اگر نمی‌دانید که چگونه باید این قابلیت را در گوشی خود فعال کنید، ساده‌ترین راه جست‌وجوی آن در گوگل است.

۵ نکته برای عکاسی بهتر در شب

به دنبال نور بگردید

اگرچه گوشی‌های همچون آیفون‌های جدید و محصولات اخیر سری گلکسی سامسونگ، عکس‌های کم‌نظیری را در محیط‌هایی با نور کم ثبت می‌کنند، اما برای آنکه بتوانید بر جذابیت و کیفیت عکس خود بیفزایید، می‌بایست حتی الامکان در محیط‌هایی قرار گیرید که اندکی نور وجود داشته باشد.

به عبارتی دیگر، این چنین نباید تصور کنید که می‌توانید با ویژگی حالت شب، در تاریکی مطلق از محیط پیرامون خود عکاسی کنید. برای نمونه، قرار گرفتن زیر نور لامپ یا پنجره مغازه‌ها و یا چراغ‌های داخل خیابان، می‌تواند به ارتقای کیفیت عکس‌های شما کمک کند.

۵ نکته برای عکاسی بهتر در شب

در بهترین لحظه، عکس بگیرید

بسیاری از افراد علاقه زیادی به عکاسی از خیابان‌ها در شب و افرادی که در حال عبور هستند، دارند. در این موقعیت‌ها، که بخش‌هایی از خیابان با نور چراغ‌هایی روشن است و بخشی دیگر تاریک؛ بهترین شیوه برای عکاسی صبر است تا بتوان در لحظه‌ای که فرد یا سوژه مورد نظر، در زیر نور چراغ قرار می‌گیرد، از آن لحظه عکس گرفت.

گوشی را ثابت نگه دارید

اگرچه برخلاف دوربین‌های DSLR، برای عکاسی در حالت شب نیازی به سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین نیست، اما اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را در حین استفاده از حالت شب ببینید، حتما باید گوشی خود را ثابت نگه داشته و تا جایی که می‌شود آن را تکان ندهید.

در این موارد، بهترین راه استفاده از اشیای پیرامونتان به عنوان یک نگهدارنده گوشی است. به عبارتی دیگر، می‌توان گوشی خود را روی یک دیوار کوتاه و یا حتی سطل زباله‌ای که در نزدیکی‌تان قرار دارد، ثابت کنید و سپس دکمه شاتر برای ثبت عکس در شب را بزنید.

۵ نکته برای عکاسی بهتر در شب

عکس‌های خود را ویرایش کنید

ثبت یک عکس خوب با استفاده از حالت شب، نیمی‌از راه است و مابقی به ویرایش عکس مربوط می‌شود. به بیانی دیگر، با ویرایش کردن می‌توانید عکس خود را به یک کار هنری بی‌نظیر تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های متعددی همچون ادوبی لایت‌روم موبایل (Adobe Lightroom Mobile) یا اسنپسید (Snapseed) گوگل استفاده کنید.

به طور طبیعی، عکس‌هایی که در شب گرفته می‌شوند، از نور کافی برخوردار نیستند و در اینجا می‌توانید با تغییر Exposure، نور بیشتری را به آن ببخشید. البته نباید این تغییر به حدی باشد که میزان نویز موجود در عکس بیشتر شود. این ویژگی‌ها برای تغییر در کیفیت عکس‌های حالت شب، بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید بسته به سلیقه و خواست خود، آن‌ها را روی عکس‌های خود پیاده کنید.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا