ایران

انتقاد از وزیر ارتباطات برای حمایت از فردوسی‌پور

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از واکنش وزیر ارتباطات به پخش بازی تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا انتقاد کرد.

سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس در انتقاد به واکنش وزیرارتباطات در روز پخش فوتبال بیان کرد: «رسانه‌های داخلی در تلاش بودند تا مخاطبان فوتبال دوست را بدون هیچ دغدغه‌ای به تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرند اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بی‌توجهی در تقویت رسانه‌های اینترنتی و داخلی به عنوان یکی از ارکان شبکه ملی ارتباطات خودش را در حد یک تبلیغاتچی پلتفرم‌های خارجی تنزل داد. متاسفانه این موضوع باعث ضربه به وحدت شد آن هم در شرایطی که باید از اتحاد رسانه‌های داخلی و بازیکنان فوتبال در مقابل دشمنان حمایت کنیم. مردم می‌توانستند روی اینترنت داخلی و با استفاده از پلتفرم‌های بومی به تماشای مسابقه بپردازند اما این حق الناس نادیده گرفته شده است.»

وزیرارتباطات به دنبال خبر گزارش فوتبال توسط عادل فردوسی‌پور در اینستاگرام  AFC از مردم خواست که در زمان پخش فوتبال، از استفاده پرحجم از اینترنت مثل بعضی دانلودها خودداری کنید تا دیگران هم بتوانند گزارش فوتبالی را تماشا کنند.

آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: «هر وقت مسابقه‌ای فوتبال مهمی برگزار می‌شود؛ ترافیک اینترنت بین‌الملل اینترنت ایران به نصف زمان عادی می‌رسید و ترافیک داخلی ایران تقریبا دو برابر می‌شد. لنز، فیلیمو، نماوا، روبیکا و … به خوبی پاسخگوی نیاز مردم بوده و هستند. می‌شد امروز هم پلتفرم‌های ایرانی رکورد بزنند؛ اما برعکس به دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها که می‌دانید، ساعات دشواری به لحاظ ترافیکی برای شبکه اینترنتی کشور پیش رو خواهیم داشت.»

او در ادامه با اشاره به حجم ترافیکی که برای نرم‌افزارهای میزبان ایجاد می‌شود؛ گفت: «برای اینکه همه بتوانند برنامه را مشاهده کنند؛ در زمان برگزاری فوتبال، استفاده‌ی پرحجم مثل بعضی دانلودها از اینترنت را متوقف کنیم تا گزارش فوتبال به خوبی دیده شود. تصور ما این است که رکوردهای جهانی نرم‌افزاری در پخش زنده، امروز شکسته خواهد شدو البته کار دشواری هم پیش روی نرم‌افزار میزبان خواهد بود.»

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا