اپل

چند درصد از کاربران آیفون، به آی او اس ۱۴ بروزرسانی کرده‌اند؟

اپل به انتشار گزارشی نوشت که تاکنون ۸۱ درصد از گوشی‌های آیفون عرضه شده در ۴ سال اخیر، به نسخه جدید آی او اس ۱۴ بروزرسانی شده‌اند.

در این گزارش آمده که از هر ۵ کاربر گوشی آیفون، ۴ نفر از آی او اس ۱۴ استفاده می‌کنند. این در حالی است که تنها ۳ ماه از عرضه عمومی‌این پلتفرم می‌گذرد. با نگاهی به آمار و ارقام بروزرسانی‌های آی او اس می‌توان گفت که سرعت بروزرسانی به آی او اس ۱۴ از سرعت آپدیت گوشی‌ها به آی او اس ۱۳ بیشتر بوده است.

به گفته اپل، تقریبا همین میزان کاربران آیپد، دستگاه خود را به آیپد او اس ۱۴ بروزرسانی کرده‌اند. طبق اطلاعاتی که در صفحه پشتیبانی اپ استور آمده، تا پایان ۱۵ دسامبر، ۸۱ درصد از گوشی‌هایی آیفونی که طی ۴ سال گذشته عرضه شده‌اند، بروزرسانی آی او اس ۱۴ را دریافت کرده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که میزان استقبال از آی او اس ۱۴ بسیار بهتر از نسخه قبلی یعنی آی او اس ۱۳ بوده است. اپل در این رابطه نوشت که ۴.۵ ماه بعد از عرضه عمومی‌آی او اس ۱۳، تنها ۷۷ درصد این بروزرسانی را دریافت کرده بودند.

این شرکت در ادامه عنوان کرد اگر بخواهیم گوشی‌هایی را که بیشتر از ۴ سال گذشته عرضه شده‌اند، حساب کنیم این عدد به ۷۲ درصد خواهد رسید. طبق گفته اپل، ۱۸ درصد از گوشی‌های آیفون جهان از آی او اس ۱۳ و ۱۰ درصد نیز از نسخه‌های قبل از آن بهره می‌برند.

کاربران آیپد نیز در بروزرسانی دستگاه خود به آیپد او اس ۱۴، خوب عمل کردند به طوری که تاکنون ۷۵ درصد از تبلت‌های اپل که در ۴ سال اخیر عرضه شده‌اند، این بروزرسانی جدید را دریافت کرده‌اند. مابقی تبلت‌ها به آیپد او اس ۱۳ مجهز شده‌اند که البته در این میان، ۳ درصد از نسخه‌های قبل‌تر بهره می‌برند.

همچنین در این گزارش آمده که میزان آپدیت تبلت‌های اپل به آیپد او اس ۱۴ در میان تمامی‌تبلت‌های عرضه شده، حدود ۶۱ درصد است. از این بین، ۲۱ درصد همچنان از آیپد او اس ۱۳ و ۱۸ درصد نیز از نسخه‌های قبل از آن استفاده می‌کنند.

اپل این اطلاعات را از دستگاه‌هایی گردآوری کرده که از اپ استور استفاده می‌کنند. این شرکت از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای آیفون خواسته تا با اعمال تغییراتی در محصولات خود، امکان پشتیبانی از نسخه جدید آی او اس را در آن‌ها فراهم کنند.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا