تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

ورود یک هکر هلندی به اکانت توییتری ترامپ

یک هکر هلندی توانست از طریق حدس رمز عبور، به اکانت توییتری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نفوذ کند.

به گفته پلس هلند، این هکر باسابقه بعد از ورود به حساب کاربری ترامپ در توییتر، اخلاق‌مداری را رعایت کرد و از اطلاعات موجود هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای نکرد. بنابراین، طبق گفته پلیس، این فرد تحت پیگرد قرار نخواهد گرفت.

ویکتور گورس (Victor Gevers)، اعلام کرد که رمز عبور اکانت توییتر ترامپ، MAGA2020! بود که مخفف شعار تبلیغاتی وی یعنس «عظمت را به آمریکا باز‌‌می‌گردانیم» بود. این هکر در تاریخ 22 اکتبر و در خلال مراحل پایانی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به این اکانت نفوذ کرد.

اما در آن زمان، کاخ سفید هرگونه نفوذ و هک مربوط به حساب کاربری ترامپ را رد کرد. توییتر نیز گفته بود که شواهدی مبنی بر این اقدام در اکانت رئیس جمهور آمریکا مشاهده نشده است. در بیانیه توییتر در این رابطه آمده است: ما هیچ شواهدی مبنی بر صحت این ادعا مشاهده نکردیم، از جمله گزارشی که اخیرا در این خصوص در یکی از نشریات هلندی منتشر شده است. ما به طور سفت‌وسخت، اقدامات و تدابیر امنیتی ویژه‌ای را برای حفاظت از اکانت‌‌های متعلق به چهره‌‌های مهم، حساب‌‌های مرتبط با انتخابات در آمریکا از قبیل حساب‌‌های وابسته به نهادهای فدرال دولت در نظر گرفتیم.

کاخ سفید اما توضیحی را در این خصوص ارائه نداده است. آقای گورس، هکر اکانت ترامپ بعد از ورود به اکانت ترامپ، موضوع را با پلیس هلند در جریان گذاشت و آن‌‌ها نیز این مسئله را با کاخ سفید مطرح کردند این هکر گفت که مشغول بررسی میزان قوی بودن رمز عبور اکانت‌‌های توییتر بوده که با حدس رمز توییتر ترامپ، وارد حساب کاربری وی شد.

او اگرچه این اطلاعات را اختیار پلیس قرار داد، اما ‌‌می‌توانست به اطلاعاتی از قبیل پیام‌‌ها و تصاویر خصوص، توییت‌‌های بوک‌مارک شده و همچنین افراد بلاک‌شده دسترسی داشته باشد. اکانت ترامپ که اکنون حدود 89 میلیون دنبال‌کننده دارد، با هیج خطری مواجه نیست.

 

منبع
BBC

نوشته های مشابه

‫1,231 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا