تکنولوژی

با تراکتور خودران «مونارک» آشنا شوید

جهان به سرعت در حال تغییر و تحول است و بخش کشاورزی نیز این قاعده مستثنی نیست به طوری که این روزها شاهد ورود انواع محصولات و دستگاه‌های پیشرفته همانند ماشین‌های آفت‌کش، مترسک‌های هوشمند و پهپادهای کنترل‌کننده وضعیت محصولات به حوزه کشاورزی هستیم هستیم.

اما به نظر می‌رسد که یک محصول جدید و البته عجیب نیز قرار است به این بخش اضافه شود؛ و آن چیزی نیست جز یک تراکتور خودران تحت عنوان مونارک (Monarch). محصولی با طراحی آینده‌نگرانه که می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، جای تراکتورهای قدی‌می‌را در مزارع و زمین‌های کشاورزی بگیرد.

این تراکتور به گونه‌ای طراحی شده که هم به صورت خودران و هم به کمک راننده قادر به حرکت است. روی بدنه آن، دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای تعبیه شده تا بتوان دید بهتری را از محیط پیرامون داشت. همچنین چندین سنسور و ابزارهای مسیریابی نیز برای هدایت و حرکت بهتر این تراکتور در مزارع در آن استفاده شده تا بتواند بدون کمک راننده به مسیر ادامه دهد.

این تراکتور خودران علاوه بر آنکه می‌تواند بدون دخالت انسان از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر حرکت کند، قادر است انواع ابزارها و دستگاه‌های مربوط به کشاورزی را که به تراکتورهای سنتی متصل می‌شوند، با خود حمل کرده و عملکردی مشابه را ارائه دهد.

همچنین می‌تواند در حین حرکت، سلامت و وضعیت محصولات کشاورزی را ارزیابی کرده و نتیجه را در قالب یک گزارش به نمایش درآورد. حالت‌های مختلفی برای این تراکتور خودران در نظر گرفته شده که در کنار فناوری‌های به کار رفته در این محصول، آن را به یکی از دستاوردهای کاربردی برای کشاورزان تبدیل می‌کند.

پراوین پنمستا، مدیرعامل شرکت سازنده تراکتور مونارک در این باره می‌گوید: تراکتور مونارک به طور کامل خودران طراحی شده است اما کشاورزان نیز می‌توانند در صورت تمایل، شخصا هدایت آن را در دست بگیرند و سایر ادوات کشاورزی را به آن متصل کنند. ما تلاش کردیم تا جایی که می‌شود، تغییری را در ظاهر این تراکتور به نسبت تراکتورهای سنتی ایجاد نکنیم تا پذیرش آن به عنوان یک تراکتور برای کشاورزان راحت‌تر باشد.

با تراکتور خودران «مونارک» آشنا شوید

به گفته شرکت سازنده، تراکتور خودران مونارک به استفاده از انرژی الکتریکی کار خواهد کرد و می‌تواند با یک بار شارژ، بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت را حرکت کند. همچنین اگر از حداکثر قدرت و اسب بخار این تراکتور استفاده شود، این مدت زمان به ۳ تا ۴ ساعت کاهش خواهد یافت. مونارک قادر است باری به وزن تقریبی یک تن را با خود حمل کند.

با تراکتور خودران «مونارک» آشنا شوید

پنمستا در پایان گفت که این تراکتور خودران می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در آینده کشاورزی جهان باشد و از آنجایی که از انرژی الکتریکی بهره می‌برد، می‌تواند کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و همچنین انتشار گازهای آلاینده در جو را به دنبال داشته باشد.

گفته می‌شود که این تراکتور خودران در فصل پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی و با قیمت ۵۰ هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

با تراکتور خودران «مونارک» آشنا شوید

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا