خودروخودرو الکتریکی

شاسی بلند تمام الکتریکی جدید تویوتا در راه است

تویوتا ساعاتی پیش از معرفی یک خودری شاسی بلند تمام ‌الکتریکی در ماه‌های پیش رو خبر داد.

در حالی که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا به تولید و عرضه محصولات الکتریکی روی آورده‌اند، تویوتا هنوز نتوانسته در عرصه خودی نشان دهد. حال به نظر می‌رسد که این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا با عرضه یک خودروی مجهز به باتری الکتریکی، ورود رسمی‌خود به بازار خودروهای الکتریکی در جهان را اعلام کند.

این شرکت تاکنون تمرکز خود را معطوف تولید محصولات هیبریدی و مجهز به سلول‌های سوختی کرده بود. البته تویوتا در سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌ها و اهداف خود در زمینه تولید خودروهای الکتریکی را با سرعت بیشتر دنبال می‌کند.

اگر خاطرتان باشد این شرکت از چند مدل مفهومی‌خودروی الکتریکی نیز پرده برداشت که قرار است طی چند سال آینده، به خط تولید راه یابند. اما طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، تویوتا قصد دارد تا ظرف چند ماه آینده، به انتظار طرفداران برند خود پایان دهد و شاسی بلند تمام الکتریکی خود را به بازار عرضه کند.

بر اساس این گزارش، خودروی جدید مهندسان تویوتا مبتنی بر پلتفرم e-TNGA تولید خواهد شد. هنوز نامی‌برای این محصول اعلام نشده است. سابقه تویوتا در طراحی و تولید انواع خودروها، نوید عرضه محصولی پرطرفدار را می‌دهد.

تویوتا همچنین تصویری را در این رابطه منتشر و اعلام کرد که این خودرو به پیشرانه دوموتوره تمام چرخ متحرک و پک باتری ماژولار مجهز خواهد بود. طبق اعلام این شرکت، خودروی مذکور آماده تولید است و به زودی تولید آن آغاز خواهد شد.

شاسی بلند تمام الکتریکی جدید تویوتا در راه است

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا