ایرانتکنولوژیموبایل

رجیستری چقدر گوشی‌ها را گران می‌کند؟

اختلاف قیمت برخی گوشی‌های رجیستر شده و نشده در بازار به ۱۹ میلیون تومان می‌رسد

بازار موبایل همیشه پر از حاشیه است و در حال حاضر با مشکلاتی چون تخصیص ارز، قاچاق گوشی‌ها و رجیستری درگیر است. هرچند مسئولان مرتبط اعلام می‌کنند که رجیستری موبایل در نوسانات قیمت دخالتی ندارد؛ اما قیمت‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد و آن اختلاف قابل توجه گوشی‌های رجیستر شده و نشده است.

این اختلاف قیمت گاه آنقدر زیاد است که گفته می‌شود برخی از کاربران تصمیم گرفته‌اند از خیر رجیستری بگذرند و گوشی جدید را صرفا با اتصال به یک مودم اینترنت مورد استفاده قرار دهند. به این ترتیب حالا شاهد فروش قابل توجه گوشی‌های رجیستر نشده در بازار هستیم.

علیرغم اینکه مسئولان همواره می‌گویند این طرح باعث کاهش قاچاق شده است؛ اما از این نکته نمی‌توان گذشت که رجیستری هزینه قابل توجهی به خریدار نهایی تحمیل می‌کند در حالی که به عنوان مثال یک شهروند در یک کشور اروپایی یا حتی یک کشورعربی می‌تواند یک گوشی موبایل را با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از یک شهروند ایرانی خریداری کند.

نگاهی به قیمت‌های بازار نشان می‌دهد که بین قیمت مدل‌های رجیستر شده و رجیستر نشده یک گوشی، تفاوت قیمتی زیادی است که گاهی به بیش از 20 میلیون تومان می‌رسد.

برای مثال گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا، رجیستر نشده 29 میلیون تومان اما رجیستر شده آن 44 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 گوشی موبایل سامسونگ گلکسی زد فلیپ رجیستر شده ، 26 میلیون ولی در حالت رجیستر نشده 20 میلیون فروخته می‌شود.

یا در گوشی‌های آیفون، آیفون ۱۱ پرومکس ۲۵۶ با رجیستر و گارانتی حدود ۴۳ میلیون تومان است، درحالی که افراد می‌توانند آیفون ۱۲ پرومکس ۲۵۶ رجیستر نشده را با همین قیمت تهیه کنند.

حال آیفون ۱۲ در حالت رجیستر شده با قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت آیفون ۱۲ مینی شرکتی حدود ۳۳ میلیون تومان است در حالی که همین گوشی بدون رجیستر، با قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قابل خریداری است.

برند

قیمت بدون رجیستر(تومان) قیمت با رجیستر(تومان)

آیفون 12 پرو 128 گیگابایتی

۳۶.۵۰۰.۰۰۰

۵۰.۵۵۰، ۰۰۰

آیفون 12 پرو 256 گیگابایتی

۳۹.۰۰۰.۰۰۰

۵۴.۱۹۹، ۰۰۰

آیفون 12 / 128 گیگابایتی

۲۶.۵۵۰،۰۰۰

۳۸.۹۵۰، ۰۰۰

آیفون 12 / 256 گیگابایتی

۲۷,۰۰۰,۰۰۰

۴۲,۰۰۰,۰۰۰ 

آیفون مینی 128 گیگابایتی

۲۶.۵۰۰.۰۰۰

۳۳.۵۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ پرو مکس 256

۴۱.۵۰۰.۰۰۰

۶۰.۷۵۰، ۰۰۰

سامسونگ گلکسی نوت 20 الترا / 256

۲۹.۷۵۰،۰۰۰

۴۴.۸۵۰، ۰۰۰

سامسونگ گلکسی زد فلیپ / 256

۲۰.۸۵۰،۰۰۰

۲۵.۸۵۰، ۰۰۰

نوشته های مشابه

‫1,078 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا