تکنولوژی

سیلزفورس با پرداخت 27.7 میلیارد دلار، شرکت «اسلک» را خرید

سیلزفورس (Salesforce) که در تازه‌ترین گزارش خود از درآمد سالانه بیش از 200 میلیارد دلاری خبر داده بود، اعلام کرد که شرکت اسلک (Slack) را با قراردادی به ارزش 27.7 میلیارد دلاری خریداری کرد.

این خبر در حالی رسما تایید شد که از چند روز قبل و با مطرح شدن خبرها یا بهتر بگوییم شایعات مربوط به خریداری اسلک توسط سیلزفورس، ارزش سهام اسلک با رشد قابل‌توجهی همراه شد. مارک بنیوف، مدیرعامل سیلزفورس در این باره گفت: این یک قراداد برد-برد است. سیلزفورس و اسلک در کنار هم، آینده نرم‌افزارهای شرکتی را شکل خواهند داد و تحولی را در نحوه کار کردن افراد در محیطی کاملا دیجیتال و از هر نقطه از جهان ایجاد خواهند کرد.

استوارت باترفیلد، مدیرعامل اسلک نیز در این خصوص گفت: همانطور که نرم‌افزار نقشی پررنگ و حیاتی را در عملکرد سازمان‌‌ها ایفا ‌می‌کند، سعی کردیم تا رویکردی را مبنی بر کاهش پیچیدگی، افزایش قدرت و انعطاف‌پیری و در نهایت درجه بالایی از همسویی و عملکرد سازمان را دنبال کنیم. بر این باورم که همکاری میان ما و سیلزفورس، استراتژیک‌ترین همکاری تاریخ نرم‌افزار است و ن‌می‌توانم بیش از این برای دستیابی به اهدافمان صبر کنم.

در حال حاضر، اسلک به عنوان یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارها در اختیار کاربران شرکت‌‌ها و سازمان‌‌ها قرار دارد و علاوه بر ارتباط درون سازمانی، امکان برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری را نیز فراهم ‌می‌کند. خرید اسلک ‌می‌تواند شانس بزرگی برای سیلزفورس و توسعه کسب‎وکار این شرکت باشد.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید، حتما ‌می‌دانید که اسلک در اوایل سال 2020 میلادی حدود 40 درصد از ارزش خود را بعد از عرضه عمو‌می‌سهام خود از دست داد. این شرکت همچنین در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که 16 درصد از ارزش سهام این شرکت کم شده است.

اسلک که در طی شش ماهه منتهی به 31 ژوئیه، چیزی حدود 147.6 میلیون دلار ضرر را تجربه کرد، با پیوستن به سیلزفورس رشدی صعودی را در ارزش سهام خود تجربه کرد.

 

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا