سامسونگ

سامسونگ به خط تولید گوشی‌های گلکسی نوت پایان می‌دهد؟

شنیده‌ها از تصمیم سامسونگ برای پایان دادن به خط تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت در سال 2021 میلادی خبر می‌دهند.

رویترز با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت که شیوع ویروس کرونا و کاهش تمایل خریداران به انتخاب مدل‌های گران‌قیمت گلکسی نوت، مدیران سامسونگ را بر این داشت به عمر گوشی‌های این خانواده پایان دهند. اما در عوض، تمرکز این شرکت روی مدل‌های گلکسی اس و گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد معطوف خواهد بود که با قابلیت‌ها و قلم هوشمند استایلوس جدید عرضه خواهند شد تا بتوانند جای خالی این گوشی را پر کنند.

این ایده یعنی مجهز کردن خانواده گلکسی اس به قلم استایلوس بسیار منطقی به نظر می‌رسد. در نخستین سال‌های عرضه گلکسی نوت، این دو گوشی بسیار متفاوت از هم تولید و روانه بازار می‌شدند. اما هرچه زمان گذشت، شباهت‌های میان این دو مدل بیشتر شد و با توجه به مشخصات فنی تقریبا مشابه هر دو گوشی، می‌توان گفت که اتخاذ این تصمیم از سوی سامسونگ دور از ذهن نخواهد بود.

علاقه‌مندان به مدل‌های نوت حتما به خاطر دارند که گلکسی نوت نخست در سال 2011 با نمایشگر 5.3 اینچی معرفی شد که در عصر خود، نمایشگر بزرگی به حساب می‌آمد. در آن زمان، گلکسی S II از نمایشگر 4.3 اینچی بهره می‌برد. این ویژگی، نقطه تمایز مدل نوت خانواده گلکسی اس بود و توانست خریداران زیادی را نیز به خود جذب کند.

اما اکنون و در سال 2020، شاهدیم که مدل‌های جدید این دو خانواده یعنی گلکسی نوت 20 اولترا و گکسی اس20 اولترا شباهت بسیار نزدیکی از لحاظ مشخصات فنی، نمایشگر و همچنین کارایی دارند. در این روزها که سامسونگ به دنبال عرضه مدل‌های ارزان‌قیمتی از گوشی‌های جدید خود همانند گلکسی S20 FE است، عرضه این دو گوشی در کنار هم با این قیمت بالا نمی‌تواند توجیه‌پذیر باشد.

از طرفی دیگر، مدل‌های گلکسی نوت در گذشته از مشخصات سخت‌‌افزاری قوی‌تری و همچنین قابلیت‌هایی متفاوت و البته پیشرفته‌تر نسبت به مدل‌های گلکسی اس بهره می‌بردند و بسیاری از کاربران، بنا به همین دلایل، مدل‌های نوت را انتخاب می‌کردند. اما اکنون این تفاوت‌ها بسیار کم و کم‌رنگ شده‌اند.

حال با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال آماده‌سازی مقدمات استفاده از قلم S Pen و قابلیت‌های آن در نسل جدید گوشی‌های گلکسی اس خود است؛ تصیمی‌که در نهایت به پایان عمر مدل‌های نوت ختم خواهد شد.

با این حال، سامسونگ احتمالا تولید گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد را ادامه خواهد داد چراکه این مدل‌ها، از طراحی متفاوت و البته نمایشگری بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های گلکسی اس بهره می‌برند. این شرکت می‌تواند با اضافه کردن قابلیت‌های S Pen به این گوشی، می‌توان به جذابیت‌های آن برای خریداران بیفزاید.

 

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا