اپل

انتشار تصاویری از طراحی احتمالی آیفون 13

اخیرا یکی از طراحان مدل‌های مفهومی، تصاویری را از طراحی نسل جدید گوشی‌های آیفون 13 منتشر و ادعا کرده که نمایشگر این گوشی تمامی‌قسمت‌های کناری، بالایی و پایینی بدنه را در برخواهد گرفت.

ویدیوی مربوط به طراحی احتمالی آیفون 13 در کانال یوتیوب ConceptsiPhone آمده؛ جایی که بسیاری از اطلاعات یا بهتر بگوییم شایعات مربوط به نسل جدید گوشی‌های آیفون در آن منتشر می‌شود. اما آنچه این طراح را به ساخت چنین مدلی مفهومی‌سوق داده، پتنتی است که اخیرا از سوی اپل ثبت شده است.

این پتنت که فوریه 2020 ثبت شده، گوشی آیفونی را نشان می‌دهد که نمایشگر آن تمامی‌قسمت‌های بدنه دستگاه را به طور کامل پوشش داده است. استفاده از این طراحی، مزایای خاص به خود دارد، برای نمونه می‌توان بدون تغییر ابعاد گوشی، اندازه صفه نمایش را ارتقا و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار داد.

در این طراحی مفهومی‌می‌بینیم که دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی در آیفون 13 نیست و در عوض، از دکمه‌های مجازی در لبه‌های کناری نمایشگر استفاده شده است. همچنین، محلی برای قرارگیری دوربین سلفی و قابلیت فیس آیدی نیز در قسمت جلویی گوشی مشاهده نمی‌شود. می‌توان این چنین نتیجه گرفت که این سنسورها به زیر صفحه نمایش منتقل شده است.

البته این فناوری فعلا در آغاز راه خود قرار داد و هنوز به طور کامل توسعه نیافته است. از طرفی دیگر، درگاه لایتنینگ نیز از طراحی این گوشی حذف شده و به نظر می‌رسد که جای خود را به فناوری وایرلس داده است.

علاوه بر آیفون 13، طراحی مفهومی‌آیفون 13 پرو را نیز منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی نسخه ارتقایافته‌ای از آیفون 12 پرو است و از همان طراحی لبه‌های کناری و دکمه‌های فیزیکی برخوردار خواهد بود. آیفون 13 پرو، طبق تصاویری که منتشر شده، به ناچ باریک‌تر و چهار لنز دوربین در قسمت پشتی مجهز خواهد بود.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا