تکنولوژیعلمی

ثبت علائم حمله قلبی برای مردی که یک باتری قلمی ‌‌را بلعیده بود

نتیجه تست نوار قلب فردی که یک باتری قلمی را بلعیده بود، شبیه به نوار قلب افرادی بود که حمله قلبی را تجربه کرده بودند.

بر اساس گزارشی که اخیرا در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شده، این جوان ۲۶ ساله که در یکی از زندان‌های ایتالیا حضور داشت، بعد از بلعیدن عمدی یک باتری قلمی و احساس درد در ناحیه معده به بیمارستان منتقل شد.

تصاویری که با اشعه ایکس از بدن این زندانی ثبت شد، نشان داد که یک شی در معده این زندانی گیر کرده است. پزشکان برای پی بردن به فعالیت‌های الکتریکی قلب وی، تست نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) را روی این بیمار انجام دادند که خروجی این آزمایش، نتایج عجیبی را نشان داد.

الگوهای ثبت‌شده در نوار قلب این زندانی ۲۶ ساله، شبیه به الگوهای نوار قلب افراد در حین بروز حمله قلبی بود. این در حالی بود که علامتی از حمله قلبی از قبیل درد قفسه سینه و غیره در این فرد مشاهده و گزارش نشد.

اما در گزارشی که توسط پزشکان دو بیمارستان در فلورنس ایتالیا ثبت شده، آمده است که باتری‌های بلعیده‌ها، به خودی خود منبع الکتریسیته به شمار می‌روند و به همین دلیل، الگوهای نوار قلب این فرد شبیه به آنچه برای بیمارانی با حمله قلبی نشان داده می‌شود، ظاهر شد.

خوشبختانه بعد از خارج کردن دو باتری از معده این فرد، فعالیت قلب به حالت عادی برگشت. به گفته پزشکان، پیشتر این الگو برای افرادی مشاهده شد که چند باتری را بلعیده بودند اما این جوان زندانی تنها یک باتری را بلعیده بود و همین مسئله، تعجب پزشکان را به دنبال داشت.

 

منبع
NBCNews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا