تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

اسکرین‌شات گرفتن از فلیت‌های توییتر نقض حریم خصوصی نیست

نگرانی‌های کاربران توییتر از نقض حریم خصوصی با عرضه قابلیت «فلیت»

توییتر اخیرا قابلیتی جدید شبیه به استوری اینستاگرام را تحت عنوان فلیت (Fleet) برای پلتفرم خود عرضه کرده تا کاربران بتوانند توییت‌های موقتی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

به گفته توییتر، فلیت به گونه‌ای طراحی شده که توییت‌ها در پروفایل کاربر نمایش داده می‌شوند و بعد از گذشت 24 ساعت حذف خواهند شد. توییتر هدف از عرضه این قابلیت را فراهم کردن بستری برای اشتراک افکار لحظه‌ای و زودگذر کاربران و محتوایی که مختص همان لحظه هستند، عنوان کرد.

اما طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، در صورت اسکرین‌شات گرفتن از فلیت‌های کاربران، نوتیفیکیشنی که دال بر این موضوع باشد برای شخص ارسال‌کننده فلیت ارسال نخواهد شد. به عبارتی دیگر، اگر شخص دیگر از فیلت شما، یک اسکرین‌شات بگیرید، هیچ پیام یا نوتیفیکیشنی برایتان ارسال نخواهد شد. البته شما نیز می‌توانید از فیلت‌های دیگران اسکرین‌شات بگیرید.

البته توییتر در معرفی قابلیت فلیت، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشت اما کاربران این پلتفرم در تست این قابلیت، به چنین مسئله‌ای برخوردند. با این حال، عدم نمایش نوتیفیکیشن برای اسکرین‌شات‌هایی که از فیلت‌ها گرفته می‌شود، انتقاداتی را از سوی برخی کاربران برای توییتر به دنبال داشته به طوری که این افراد مدعی شدند که در این حالت، افراد می‌توانند محتوای سایر کاربران را بدون اطلاع آن‌ها، ذخیره و استفاده کنند.

از میان اپلیکیشن‌هایی که قابلیتی مشابه را ارائه می‌دهند می‌توان به اسنپ‌چت و اینستاگرام اشاره کرد که از میان این دو، اسنپ‌چت بلافاصله بعد از اسکرین‌شات گرفتن کاربر از محتوای سایر کاربران، برای افراد نوتیفیکیشن ارسال می‌کند.

اینستاگرام اما سیاستی شبیه به توییتر را در پیش گرفته و با اسکرین‌شات گرفتن از استوری‌ها، هیچ پیامی‌برای شخص ارسال‌کننده استوری ارسال نمی‌شود.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا