اپل

رونمایی از مک مینی ۲۰۲۰ اپل

اپل  از مک مینی جدید خود که به تراشه M1 مجهز شده، رونمایی کرد.

این دستگاه  به همراه مک بوک ایر ۲۰۲ به عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون که مبتنی بر معماری ARM طراحی شده‌اند، معرفی شدند.

این سیستم رومیزی جدید اپل با قیمت پایه 699 دلار در بازار به فروش خواهد رفت و این یعنی 100 دلار ارزان‌تر از مک مینی سری قبل که حدود دو سال پیش عرضه شد. اپل ادعا می‌کند که مک مینی جدید از لحاظ مصرف انرژی، تا 60 درصد کارایی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد که این امر به لطف تراشه M1 اتفاق خواهد افتاد.

همچنین به گفته اپل، عملکرد این دستگاه از لحاظ سرعت پردازشی تا 3 برابر و سرعت گرافیکی نیز تا 6 برابر ارتقا یافته است. مک مینی در چند نسخه عرضه می‌شود که پیشرفته‌ترین آن به رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 2 ترابایتی مجهز خواهد بود.

به گفته اپل، این دستگاه می‌تواند تا دو نمایشگر اکسترنال و یک نمایشگر6K را پشتیبانی کند. مک مینی به درگاه‌های دیسپلی پورت، تاندربولت و USB 4 مجهز شده است. با این حال، در مک مینی جدید دو درگاه تاندربولت کمتر نسبت به مدل سال 2018 تعبیه شده است.

طبق اطلاعاتی که اپل ارائه کرده، کاربران مک مینی به لطف تراشه قدرتمند M1 می‌توانند انواع بازی‌ها و کارها را تا چند برابر سریع‌تر و روان‌تر اجرا کنند. تیک کوک، مدیرعامل اپل، تغییر رویه به استفاده از تراشه‌های اختصاصی را به عنوان «روزی تاریخی برای مک» توصیف کرد.

مک مینی جدید یکی از اولین محصولات مجهز به تراشه‌های جدید اپل است و قطعا در آینده نزدیک، شاهد ورود انواع مختلفی از دستگاه‌ها تحت این تراشه خواهیم بود.

رونمایی از مک مینی جدید اپل رونمایی از مک مینی جدید اپل

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا