تکنولوژی

هیوندای به دنبال خرید بوستون داینامیکس

شرکت رباتیک بوستون داینامیکس، باری دیگر خبرساز شده و شنیده‌ها از تصمیم جدی هیوندای برای خرید این شرکت خبر می‌دهند.

بلومبرگ با انتشار گزارشی به نقل از افرادی مطلع، مدعی شد بوستون داینامیکس که هم‌اکنون تحت مالکیت شرکت سافت‌بانک قرار دارد، قرار است به شرکت هیوندای واگذار شود. اگر این قرارداد منعقد شود، هیوندای سومین خریداری خواهد بود که در طی 7 سال اخیر، مالکیت بوستون داینامیکس را در اختیار می‌گیرد. پیش از این، گوگل و سافت‌بانک، این شرکت را خریداری کرده بودند.

با این حال، بوستون داینامیکس در دنیای فناوری به عنوان شرکتی مطرح در زمینه تولید انواع ربات‌های پیشرفته شناخته می‌شود که از جمله تولیدات بارز این گروه می‌توان به ربات‌های بیگ‌داگ و اطلس اشاره کرد.

سخنگوی هیوندای نیز در این باره عنوان کرد: به عنوان یک مجموعه کسب‌وکاری در جهان، هیوندای موتورز همواره به سرمایه‌گذاری‌های خود در  زمینه‌های مختلف و همچنین یافتن فرصت‌های همکاری ادامه می‌دهد. سافت‌بانک و بوستون داینامیکس هنوز واکنشی را در این خصوص از خود نشان نداده‌اند.

از سال 2017 یعنی زمان پیوستن بوستون داینامیکس به سافت‌بانک، این شرکت فعال در حوزه رباتیک که ربع قرن سابقه در تولید ربات‌های نظامی‌و تحقیقاتی را در کارنامه دارد، به طور گسترده به سمت تجاری‌سازی محصولات خود حرکت کرد.

ربات اسپات (Spot) که در سال گذشته وارد بازار شد ، مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفت و در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. بوستون داینامیکس همچنین ربات چرخ‌دار هندل (Handle) را نیز برای انبارها طراحی کرده که در این روزهای همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از به کارگیری نیروی کار انسانی، مورد توجه قرار گرفته است.

حال اگر این شرکت به هیوندای ملحق شود، می‌توان انتظار داشت که نتیجه این همکاری منجر به تولید محصولات متفاوتی به بازار شود. برای نمونه هیوندای اخیرا از تصمیم خود برای عرضه رباتی عجیب به نام Ultimate Mobility Vehicle خبر داد که قطعا از دانش متخصصان بوستون داینامیکس در این زمینه بهره گرفته خواهد شد.

هیوندای علاوه بر علم رباتیک، به فناوری محصولات خودران نیز علاقه‌مند است و اخیرا با همکاری شرکت Aptiv که در زمینه توسعه این فناوری‌ها فعالیت دارد، وارد همکاری شده است. این دو شرکت قصد دارند تا سیستم‌های رانندگی خودران سطح 4 و سطح 5 را توسعه داده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند. این سیستم‌ها در نهایت در دل تاکسی‌ها و دیگر محصولات خودران استفاده خواهد شد.

همه شواهد از عزم جدی هیوندای برای ورود به فناوری‌های نوین خبر می‌دهد. این شرکت در اکتبر سال 2019 نیز رسما اعلام کرد که 35 میلیارد دلار را تا سال 2025 در حوزه فناوری‌های نوین در حوزه حمل و نقل سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا