تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

چرا در سرچ توییتر نام ترامپ به عنوان «بازنده» ‌می‌آید؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با همه حرف و حدیث‌های خود به پایان رسید و میلیاردها پیام در خصوص این رویداد در شبکه‌های اجتماعی میان کاربران ردوبدل شد.

اما برخی از کاربران توییتر در ساعات اخیر اعلام کردند که بعد از جست‌وجوی کلمه «بازنده» در توییتر، نام دونالد ترامپ به عنوان اولین نتیجه نمایش داده ‌می‌شود و بعد از سرچ کلمه «برنده» نیز اولین و دومین نتیجه به جو بایدن و کاملا هریس اختصاص ‌می‌یابد.

علی‌رغم آنکه تصور ‌می‌شد که این نتایج، بر اساس تصمیمی‌ ‌از سوی توییتر نمایش داده ‌می‌شود، این شرکت اعلام کرد که این نتایج بر اساس نحوه کارکرد ابزارهای سرچ این پلفترم اجتماعی ظاهر ‌می‌شوند. سخنگوی توییتر با اشاره به این موضوع، عنوان کرد فعالیت پلتفرم منجر به ارتباط میان برخی کلمات خاص به یکدیگر ‌می‌شوند و در نتیجه، چنین نتایجی برای جست‌وجوهای کاربران ظاهر ‌می‌شود. اگر یک اکانت به عبارت‌های خاصی منشن شود، قطعا این کلمات و عبارات به صورت الگوریت‌می‌با یکدیگر مرتبط ‌می‌شوند. این ارتباط‌های موقتی هستند و با توجه به توییت‌های کاربران تغییر خواهند کرد.

این پدیده شبیه به چیزی است که در موتور جست‌وجوی گوگل ‌می‌بینیم. به بیانی دقیق‌تر، زمانی که کاربران کلمه «Winner» را سرچ ‌می‌کنند، موتور جست‌وجوی گوگل به صورت خودکار و با توجه به عبارت‌های مشابهی که پیشتر توسط کاربران سرچ شده، پیشنهادهایی مرتبط با کلمه Winner را به صورت خودکار نمایش ‌می‌دهد.

ساعاتی پیش، شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا، پلتفرم‌های خود را با آخرین نتایج انتخابات آمریکا بروزرسانی کردند. در این میان، فیسبوک بخش Voting Information Center خود را آپدیت کرد و یک نوتیفیکشن حاوی آخرین اطلاعات مربوط به این انتخابات را در قسمتد بالای فید اینستاگرام، در نظر گرفت.

چرا در سرچ توییتر نام ترامپ را به عنوان «بازنده» ‌می‌آید؟

توییتر نیز تپ اکسپلور خود را که اخبار و موضوعات ترندشده را نمایش ‌می‌دهد، به اخبار مربوط به پیروزی بایدن اختصاص داد و یوتیوب نیز در ویدیوهای مرتبط با انتخابات، این برچسب را قرار داد: «خبرگزاری AP، جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.»

دستیارهای صوتی همانند اپل سیری و آمازون الکسا نیز در پاسخ به سوالاتی در خصوص پیروز انتخابات، جو بایدن را برنده این رقابت معرفی ‌می‌کنند.

منبع
Buzzfeednews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا