اپل

آیفون ۲۰۲۱ به دوربین پیشرفته‌تری مجهز خواهد بود

اپل در طی سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای را معطوف ارتقای قابلیت‌های دوربین آیفون‌های خود کرده و به نظر می‌رسد که نسل جدید این گوشی‌ها نیز مجهز به دوربینی پیشرفته‌تر نسبت به مدل‌های کنونی عرضه خواهد شد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی TF International Securities در این باره عنوان کرد که اپل قصد دارد بروزسانی‌های بزرگی را در دوربین مدل‌های پرو آیفون خود در سال ۲۰۲۱ اعمال کند. وی مدعی شد که اپل دیافراگم سنسور را از f/۲.۴ به f۱.۸ تغییر خواهد داد و عبارتی دیگر، وایدتر خواهد کرد.

این یعنی سنسور قادر خواهد بود تا دو برابر نور بیشتر را جذف کند و در نهایت، عملکرد آن در محیط‌هایی با نور کم ارتقا یابد. البته اپل در طی چند سال اخیر، بروزرسانی‌هایی را در قابلیت‌های مرتبط با عکاسی در شب آیفون‌های خود اعمال کرده که نتیجه آن، ثبت عکس‌هایی شارپ‌تر و شفاف‌تر بوده است.

این تحلیلگر برجسته در ادامه عنوان کرد که تعداد اجزای موجود در لنز دوربین از ۵ به ۶ تغییر خواهد یافت تا دوربین بتواند میزان دیستورت را به ویژه در لنز زاویه واید به حداقل برساند. همچنین به اعتقاد کو، به لنز اولترا واید آیفون‌های ۲۰۲۱، قابلیت فوکوس خودکار اضافه خواهد شد.

اگرچه در حال حاضر، ویژگی فوکوس ثابت در آیفون‌های کنونی خوب عمل کنند اما اضافه کردن قابلیت فوکوس خودکار می‌تواند ثبت عکس‌های بهتری را به خصوص از سوژه‌هایی که در فاصله نزدیک قرار دارند، به ارمغان آورد.

هنوز اطلاعات دقیق بیشتری در خصوص آیفون‌های ۲۰۲۱ منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که این شرکت، رویه امسال را در طراحی مدل‌های جدید در پیش گیرد. قطعا این شرکت از یک تراشه جدید سری A استفاده خواهد کرد که همانند تراشه A۱۴ مبتنی بر فناوری ساخت ۵ نانومتری خواهد بود.

اضافه شدن رنگ‌های جدید و همچنین احتمال عرضه نسخه‌ای مجهز به حافظه یک ترابایتی نیز از شایعات پیرامون نسل جدید گوشی‌های آیفون است. به گفته مینگ-چی کو، حتی اگر تغییرات در آیفون سال بعد چندان چشمگیر نباشد، اما می‌تواند فروش بالایی را برای اپل به دنبال داشته باشد.

یکی از دلایل مهم برای تحقق این امر، نبود چالش‌های تولید است چراکه به احتمال فراوان دیگر مشکلات مربوط به تولید که پیشتر گریبان‌گیر آیفون ۱۲ شده بود، متوجه آیفون ۲۰۲۱ نخواهد شد. طبق آخرین اطلاعات، اپل امسال نتوانسته آیفون ۱۲ را به تعداد مورد انتظار خود تولید کند و از این رو، بخشی از تمرکز خود را روی مدل‌های سال قبل معطوف کرده است.

دلیل دیگر برای فروش بیشتر آیفون‌های سال بعد، ارتقای قابلیت ۵G است. اگرچه آیفون‌های امسال مجهز به فناوری۵G عرضه شدند اما فعلا پوشش مناسب و کافی برای استفاده از حداکثر ظرفیت‌های این فناوری ارتباطی وجود ندارد. اما در سال بعد و با توجه به تغییراتی که در جهت ارتقای قابلیت‌های ۵G مشاهده خواهد شد، می‌توان انتظار استقبال بیشتری را از این گوشی‌ها داشت.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا