اپل

اپل به پرداخت جریمه ۵۰۲.۸ میلیون دلاری محکوم شد

دادگاهی در ابالت تگزاس، اپل را به دلیل عدم رعایت حقوق شرکت VirnetX در استفاده از سرویس VPN on Demand پلتفرم آی او اس، به پرداخت ۵۰۲.۸ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.

تقریبا ۱۰ سال است که این جدالی حقوقی میان اپل و VirnetX وجود دارد. شرکت مذکور، مدعی است  که اپل در قابلیت‌های VPN on Demand و فیس تایم از فناوری این شرکت استفاده کرده است. این ویژگی به کاربران آی او اس این امکان را می‌دهد تا شبکه‌های خصوصی مجازی دسترسی داشته باشند.

در بیانیه اپل آمده است: بیش از ۱۰ سال است که این پرونده در جریان بوده و در خصوص پتنت‌هایی است که هیچ ارتباطی به فعالیت‌های اصلی محصولات ما ندارد و در اداره ثبت پتنت‌ها نیز ادعاهای این شرکت نامعتبر معرفی شده است. پرونده‌هایی از این دست، منجر به از بین بردن نوآوری و به ضرر مصرف‌کنندگان خواهند شد.

شرکت VirnetX پیشتر مدعی شده که اپل می‌بایست ۷۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد که در نهایت ۵۰۲.۸ میلیون دلار تعیین شد. اپل پیشتر نیز مبلغ ۴۵۴ میلیون دلار را به این شرکت به دلیل نقض حقوق پتنت‌های آن پرداخت کرده بود.

اپل اگرچه کمپینی را در اداره پتنت و علائم تجاری آمریکا برای مقابله با ادعاهای VirnetX به راه انداخت، اما این اقدام کمی‌دیر بود و نتوانست در حکم دادگاه منطقه‌ای تاثیرگذار باشد. به دنبال صدور این حکم، ارزش سهام شرکت مذکور نیز با رشدی ۲۱.۸ درصدی همراه شد.

البته اپل تنها شرکتی نیست که مجبور به پرداخت جریمه چند صد میلیون دلاری به VirnetX شد به طوری که در سال ۲۰۱۰ نیز طی شکایت این شرکت از مایکروسافت، ردموندی‌ها نیز جریمه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری را پرداخت کردند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا