تکنولوژی

حذف صحبت‌های ترامپ از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا

صحبت‌های اخیرا ترامپ در کاخ سفید در خصوص انتخابات، نه تنها در توییتر بلکه در شبکه‌های تلویزیونی مختلف نیز پوشش داده نشد.

تردید در صحت ادعاهای ترامپ در خصوص انتخابات، شبکه‌های تلویزیونی آمریکا را به قطع پخش زنده صحبت‌های ترامپ سوق داد. رئیس جمهور آمریکا در خلال سخنرانی خود مدعی شد که دموکرات‌ها مرتکب «تقلب» شدند و سعی در «دزدیدن» آرای انتخاباتی دارند. وی گفت «اگر رای‌های قانونی را بشمرید، من به راحتی برنده ‌می‌شوم.»

این در حالی است که شمارش آرای انتخاباتی در جریان است و در چند ایالت کلیدی به نام‌های پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا ادامه دارد. تاکنون هیچ یک از دو نامزد احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه موفق به کسب آرای الکترال کالج برای پیروزی در این انتخابات نشده‌اند.

شبکه‌های MSNBC، ABC، CBS، CNBC و NBC صحبت‌های ترامپ را پخش نکردند. البته این اولین بار نیست که شبکه‌های تلویزیونی آمریکا، سخنرانی ترامپ را به صورت زنده پخش ن‌می‌کنند، در ماه مارس نیز بعد از آنکه ترامپ، سخنانی را در تناقض با متخصصان عرصه سلامت مطرح کرد، پخش سخنرانی وی از چند شبکه قطع شد.

اگرچه در طی ماه‌ها و یا سال‌های اخیر، اقدامات قابل‌توجهی در شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست صورت گرفته اما نظارت روی شبکه‌های تلویزیونی جدی گرفته نشده و ویدیوهایی از این شبکه‌ها که حاوی اطلاعات غلط هستند، در فضای وب و در میان کاربران پخش ‌می‌شود.

بلافاصله پس از آغاز صحبت‌های ترامپ، شبکه MSNBC تصویر مجری خود برایان ویلیامز را پخش کرد و او نیز در خصوص ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب و آرای قانونی صحبت کرد. شبکه ABC نیز اندکی بعد از شروع صحبت‌های ترامپ، پخش زنده را متوقف کرد. دیوید مویر، مجری این شبکه از جان کارل خبرنگار ABC خواست تا بگوید که ترامپ در مورد چه چیزی صحبت ‌می‌کند. کارل نیز عنوان کرد شواهدی مبنی بر رویت آرای غیرقانونی در ایالت‌هایی که ترامپ از آن‌ها نام برد، مشاهده نشده است.

شبکه CBS نیز در حین صحبت‌های ترامپ، پخش را متوقف و دوربین را به سمت مجری خود نورا اُدانل گرفت. این مجری از نانسی کوردز خبرنگار شبکه خواست تا در خصوص درستی ادعاهای ترامپ توضیح دهد. کوردز اعلام کرد هرچه آرای بیشتری شمارش ‌می‌شود، درصد پیروزی ترامپ کمتر ‌می‌شود و این مسئله توسط کارشناسان نیز پیش‌بینی شده بود.

ترامپ از طرفداران خود خواسته بود تا به صورت حضوری رای دهند و همین مسئله باعث شد تا در ابتدای شمارش آراء، نسبت به بایدن پیشی بگیرد. اما با شمارش آرای غیرحضوری که اکثر طرفداران دموکرات‌ها این شیوه را انتخاب کرده بودند، بایدن سبقت گرفت و در واقع، هیچ معجزه‌ای در این میان اتفاق نیفتاد.

در شبکه CNBC نیز شپرد اسمیت، مجری برنامه بعد از قطع صحبت‌های ترامپ گفت: ما این سخنرانی را قطع کردیم چون رئیس جمهور ما صحبت‌هایی را مطرح ‌می‌کند که کاملا نادرست است.

لستر‌هات، گوینده خبر NBC نیز عنوان کرد که رئیس جمهور صحبت‌های نادرستی را بیان کرد و گفت که تقلب رخ داده است اما هیچ شواهدی مبنی بر درستی این ادعا وجود ندارد.

شبکه‌های CNN و فاکس نیوز اما صحبت‌های ترامپ را پخش کردند. با این حال دانیل دیل، خبرنگار CNN با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر گفت: من از سال 2016 تاکنون، تما‌می‌صحبت‌های ترامپ را شنیده‌ام اما این (صحبت‌های اخیر) نادرست‌ترین حرف‌هایی است که وی مطرح کرده است.

هایز براون، خبرنگاری MSNBC نیز در توییت خود به تصمیم توییتر مبنی بر پایان دادن به تماشای زنده سخنرانی ترامپ و حذف گزینه Watch Live در این پلتفرم اشاره کرد. در این میان، چند توییت ترامپ نیز از سوی توییتر با عبارت‌هایی همچون حاوی اطلاعات گمراه‌کننده برچسب‌گذاری شد. فیسبوک و تیک تاک نیز هشتگ‌هایی را که مربوط به دزدی آرای انتخاباتی و تقلب بود، مسدود کردند.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا