تکنولوژی

وقتی هوش مصنوعی سَر تاس کمک‌داور را با توپ فوتبال اشتباه می‌گیرد + ویدیو

هوش مصنوعی این روزها به یکی از پرسروصداترین فناوری‌های دنیا تبدیل شده و روزی نیست که خبری درباره تولید محصول و یا قابلیتی مجهز به این فناوری نوظهور در دنیای تکنولوژی منتشر نشود.

اما علی‌رغم همه این تعریف و تمجیدها، هوش مصنوعی از نقطه ضعف‌هایی نیز بهره می‌برد و در برخی موارد دچار اشتباهاتی می‌شود که به سختی می‌توان از عبارت «هوشمند» برای توصیف آن استفاده کرد. برای نمونه، هوش مصنوعی اخیرا سَر تاس یک ‌کمک‌داور را با توپ فوتبال در این مسابقه اشتباه گرفت.

و ما ماجرا از چه قرار است؟ در یک مسابقه فوتبال از دوربینی مجهز به فناوری هوش مصنوعی برای ضبط یک این بازی استفاده شد. هدف از این کار این بود تا این فناوری با ردیابی توپ فوتبال و تغییر زاویه دوربین، تجربه بهتری از تماشای یک بازی فوتبال را برای بیننده رقم بزند.

اما مطابق با آنچه در ویدیوی زیر می‌بینید، این هوش مصنوعی در حین ردیابی موقعیت توپ در جریان بازی، مرتکب اشتباه بزرگی شد و سَر تاس کمک‌داور بازی را به عنوان توپ تشخیص می‌داد و آن را تعقیب می‌کرد.

در واقع، تابش نور خورشید روی سَر کمک‌داور و شباهت نسبی آن با توپ فوتبال، هوش مصنوعی به کار رفته در این دوربین را به دردسر بزرگی انداخت.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا