اپلچگونه

چگونه بازی‌های پی‌سی را روی دستگاه‌های مک اجرا کنیم؟

علی‌رغم آنکه دستگاه‌های مک از سخت‌افزاری مدرن و نرم‌افزاری پیشرفته بهره می‌برند، اما بازی‌های زیادی برای این اجرا روی این دستگاه عرضه نمی‌شود.

درواقع، سازندگان بازی‌ها تمایل کمتری به عرضه نسخه مک او اس بازی‌های خود دارند و از این رو، انتخاب‌های زیادی پیش روی کاربران این دستگاه‌ها وجود ندارد. اما این بدین معنی نیست که دارندگان مک نمی‌توانند بازی‌های پی‌سی‌ها را روی دستگاه خود اجرا کنند.

آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به اجرای بازی‌های پی‌سی روی دستگاه خود هستند، می‌توانند با استفاده از امکان Boot Camp، سیستم عامل ویندوز را روی دستگاه خود نصب کنند (البته مک‌های مجهز به تراشه‌های ARM از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند).

این روش، ساده‌ترین راه برای استفاده بهینه از قدرت سخت‌افزاری دستگاه‌های مک برای اجرای بازی‌های پی‌سی است. البته کاربران می‌توانند از طریق Parallels و  VirtualBox نیز ویندوز را روی مک نصب کنند که در این صورت، عملکرد دستگاه با افت محسوسی همراه می‌شود.

اما اگر به دنبال راهکارهایی برای رهایی از دردسرهای نصب ویندوز روی دستگاه مک خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

به دنبال بازی‌های سازگار با مک بگردید

اگر سری به فروشگاه‌های بازی بزنید، با بازی‌های مختلفی که از دستگاه‌های مک پشتیبانی می‌کنند، مواجه خواهید شد. برای نمونه، Steam همواره یک لوگوی کوچک اپل را روی تمامی‌بازی‌های سازگار با مک او اس نصب می‌کند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Shadow of the Tomb Raider، Call of Duty Black Ops III و Civilization VI اشاره کرد.

چگونه بازی‌های پی‌سی را روی دستگاه‌های مک اجرا کنیم؟

توجه داشته باشید که Steam تنها مکان برای پیدا کردن بازی‌های مک نیست. برای مثال، Blizzard نیز نسخه‌های مک بازی‌های خود را از طریق سرویس Battle.net ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید چندی بازی سازگار با مک را از طریق GOD.com نیز دریافت کنید. در کل، باید در تمامی‌فروشگاه‌های بازی سرچ کنید تا با تمامی‌بازی‌های قابل اجرا در مک آشنا شوید.

از ابزارهای اجرای بازی‌های ویندوزی روی مک کمک بگیرید

اما اگر از اجرای بازی‌های سازگار با مک، خسته شده‌اید، می‌توانید از Wine کمک بگیرید و برخی از بازی‌های ویندوزی را روی مک او اس اجرا کنید. Wine یک لایه برای سیستم‌های مک و لینوکس به شمار می‌رود که برای اجرای انواع برنامه‌های ویندوزی طراحی شده است.

جدای از Wine، ابزارهای دیگری نیز توسط سایر شرکت‌ها ارائه شده‌اند که می‌توانند به شما در اجرای بازی‌های ویندوزی روی مک کمک کنند. از جمله این موارد می‌توان به Porting Kit اشاره کرد. کاربران می‌توانند از نصب اپلیکیشن و یا ورود به سایت Porting Kit، به دنبال بازی‌های مدنظر خود بگردند.

چگونه بازی‌های پی‌سی را روی دستگاه‌های مک اجرا کنیم؟

پس از یافتن بازی، گزینه Install Now به همراه دستورالعمل‌ها، پچ‌ها و غیره نمایش داده می‌شود. خوشبختانه برای اجرای دوباره بازی، دیگر نیازی به طی کردن این فرآیندها نیست و بازی‌های نصب شده، همانند دیگر اپلیکیشن‌های مک در پوشه Applications ظاهر خواهد شد.

علاوه بر این ابزار، برنامه‌های دیگری نیز با کارکردی مشابه عرضه شده که شامل PlayOnMac و CrossOver می‌شوند. هر کدام از این سرویس‌ها عملکرد بهتری را در اجرای برخی از بازی‌ها به دنبال خواهند داشت.

از شبیه‌سازها استفاده کنید

اگر دلتان برای بازی‌های قدیمی‌و نوستالژیک تنگ شده، می‌توانید از برخی ابزارهای شبیه‌ساز یا همان امولاتورها کمک بگیرید. شبیه‌سازهای زیادی برای مک عرضه شده که در میان آن‌ها، استفاده از OpenEmu راحت‌تر و بی‌دردسرتر است.

توجه داشته باشید که برای اجرای بازی‌ها، می‌بایست یک فایل رام (ROM) از آن را در اختیار داشته باشید. سپس می‌بایست آن را در پنجره اصلی OpenEmu رها (دراپ) کنید تا به لایبرری بازی‌ها اضافه شود. یا می‌توانید از طریق کلیک روی تب HomeBrew، بازی‌های جدید را برای پیدا کنید.

چگونه بازی‌های پی‌سی را روی دستگاه‌های مک اجرا کنیم؟

اگرچه تمرکز OpenEmu روی بازی‌های متعلق به کنسول‌های کلاسیک است، اما کاربران می‌توانند برنامه‌های DOS را از طریق ابزار DOSBox شبیه‌سازی کنند. البته استفاده از این ابزار به سادگی OpenEmu نیست.

استریم بازی از فضای ابری

اگر هیچ کدام از موارد فوق، با مذاقتان خوش نیامد می‌توانید از استریم بازی از طریق فضای ابری کمک بگیرید. در این زمینه، سرویس‌هایی همچون Shadow، Nvidia GeForce Now و Google Stadia به شما این امکان را می‌دهند بازی‌ها را روی دستگاه‌های مختلف همانند گوشی، تبلت، پی‌سی و مک اجرا کنید.

در حال حاضر، سرویس Shadow، گران‌تر از همه است و خدمات آن از ماهی 15 دلار آغاز می‌شود. اما می‌تواند تمامی‌قابلیت‌های پی‌سی ویندوزی در فضای ابری را در اختیارتان بگذارد و شما می‌توانید تمامی‌بازی‌هایی را که تاکنون از طریق استیم یا سایر پلتفرم‌ها خریداری کرده‌اید، مستقیما روی مک اجرا کنید.

چگونه بازی‌های پی‌سی را روی دستگاه‌های مک اجرا کنیم؟

منبع
PCMag

نوشته های مشابه

‫732 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا