ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک: «سولار روف» را سال آینده روی سقف منازل خواهید دید

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرد محصول جدید این شرکت سولار روف (Solar Roof) نام دارد و از سال آینده میلادی روی سقف خانه‌ها قابل رویت خواهد بود.

مدیرعامل تسلا در جریان ارائه گزارش عملکرد این شرکت در سه ماهه سوم 2020، از عرضه کاشی‌های خورشیدی و امکان استفاده از سقف خورشیدی در آینده نزدیک خبر داد. وی در این مراسم گفت: زمانی که شما در آینده حدود ده سال بعد، به اطراف خود نگاهی کنید، دوست دارید چه چیزی را ببینید؟ چه آینده‌ای را می‌خواهید؟ من فکر می‌کنم در آینده، شما سقف‌های خورشیدی زیبایی با قابلیت تولید انرژی را مشاهده خواهید کرد که از مقاومت بالایی برخوردارند و از هر جهت، نسبت به سقف‌های معمولی مرسوم برتری دارند. همچنین این سقف‌ها با کمک انرژی‌هایی که دریافت و تولید می‌کنند، زنده هستند. این منظره در سال آینده محقق خواهد شد.

چندی پیش در خبرها آمده بود که مهندسان شرکت تسلا با مشکلاتی در تولید کاشی‌های خورشیدی مواجه شدند اما به نظر می‌رسد که تسلا توانسته به این مشکلات فائق آید. ایلان ماسک در این رابطه عنوان کرد که میزان استفاده از سقف‌های خورشیدی در سه ماهه سوم دو برابر شده و این روند روبه رشد در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

شواهد حاکی از آن است که تسلا تلاش‌های خود را برای استخدام افرادی که بتوانند این سقف‌های خورشیدی را روی منازل نصب کنند، دوچندان کرده تا از این طریق بتواند نیازهای مشتریان خود را در کمترین زمان پاسخ دهد.

گفته می‌شود که تسلا اخیرا تغییراتی را در مواد تشکیل دهنده این سقف‌های خورشیدی اعمال کرده تا از این طریق بتواند در کنار حفظ کیفیت این کاشی‌ها، قیمت آن را کاهش دهد. در کل، استفاده از سقف‌های خورشیدی می‌تواند علاوه بر حفظ ذخایر انرژی تجدیدناپذیر، در هزینه‌های خانواده‌ها نیز صرفه‌جویی کند.

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا