گوگل

سرویس «Shorts» یوتیوب برای رقابت با تیک‌تاک راه‌اندازی شد

یوتیوب قابلیت جدیدی مشابه تیک‌تاک تحت عنوان «Shorts» به این پلتفرم اضافه کرد. این سرویس که فقط برای موبایل است، شامل ویدیوهای 15 ثانیه‌ای می‌شود و در حال حاضر فقط کاربران هندی می‌توانند از آن استفاده کنند. این ویدیو کوتاه عملکردی به مانند تیک‌تاک داشته و توسط کاربران ضبط شده یا اینکه از چسباندن چند تیکه فیلم به وجود آمده است. یوتیوب آیکون جدیدی به نام creat short را به صفحه اصلی خود اضافه کرده است که کاربران می‌توانند در این قسمت ویدیوهای خود را آپلود کنند و در صورت نیاز سرعت فیلم را تنظیم کرده و برای آن موسیقی هم انتخاب کنند. همچنین امکانات دیگری برای ضبط ویدیو مانند استفاده از تایمر یا شمارش معکوس هم وجود دارد.

 

در قسمت میانی صفحه اصی یوتیوب دسته بندی به نام SHORTS اضافه شده است که کاربران می‌توانند با ورق زدن ویدیوهای کوتاه، آن‌ها را مشاهده کرده و ویدیو موردنظر خود را پیدا کند.

چندی پیش اینستاگرام با افزودن قابلیت مشابه عملکرد تیک‌تاک یعنی ریلز، با این برنامه محبوب چینی وارد رقابت شد، حال به نظر می‌رسد یوتیوب هم قصد دارد از این رقابت عقب نماند. با اینکه ماهیت یوتیوب مشاهده و تولید محتوای ویدیوی بوده اما با محبوب شدن برنامه چینی تیک‌تاک و استفاده بیش از 100 میلیون کاربر در سراسر دنیا از این برنامه و استقبال کاربران از محتوای ویدیویی کوتاه و سرگرم کننده باعث شده که یوتیوب هم تصمیم به توسعه پلتفرم خود گرفته و به دنبال رقابت مستقیم و گرفتن سهم بازار از تیک تاک است. البته ناگفته نماند که پیش‌تر هم شاهد اضافه شدن قابلیت استوری اینستاگرام به یوتیوب و رقابت او با این پلتفرن اجتماعی محبوب بودیم.

زمان قابل دسترس بودن این قابلیت برای همه کشورها هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود تا پیش از سال نو، همه کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا