گوگل

استیو وزنیاک از یوتیوب شکایت کرد

استیو وزنیاک، از بنیانگذاران شرکت اپل از یوتیوب به دلیل عدم اقدام جدی این شرکت برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها از نام وی در این پلتفرم و فریب کاربران به منظور دریافت بیت کوین شکایت کرد.

طبق آنچه در شکایت وزنیاک مطرح شده، برخی از هکرها ویدیوهایی را در یوتیوب منتشر و ادعا می‌کردند که وزنایک طرحی را اجرا کرده که بر مبنای آن، هر کسی که به آدرس‌های ارائه‌شده، بیت کوین ارسال کند، وزنیاک دوبرابر آن را به حسابشان برگشت خواهد داد.

در بخش دیگری از متن شکایت آمده است که یوتیوب در برابر اقدام هکرها در تولید ویدیوها و تصاویر جعلی از استیو وزنیاک و دیگر چهره‌های مطرح دنیای فناوری، آنچنان که انتظار می‌رفت وارد عمل نشد و همین مساله منجر به فریب کاربران و سرقت میلیون‌ها دلار از آن‌ها شد.

گفته می‌شود که علاوه بر وزنیاک، ویدیوهای جعلی دیگری نیز از ایلان ماسک، بیل گیتس و رابرت کیوساکی در این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو جهت فریب کاربران منتشر شده است. در این شکایت که به امضای وزنیاک و 17 نفر دیگر نیز رسیده، آمده است که یوتیوب از این موضوع مطلع بود و هیچ اقدامی‌را برای حذف و یا اطلاع به کاربران انجام نداده است.

بنابر این شکایت، این مساله یعنی سکوت یوتیوب در برابر این هکرها، منجر به ضرر مالی کاربران این پلتفرم و همچنین ضربه زدن به اعتبار و وجهه وزنیاک و دیگر چهره‌های سرشناس دنیای فناوری شده است. از این رو، از دادگاه خواسته شده تا با صدور حکمی، جلوی خودسری‌های یوتیوب در اجازه دادن به هکرها را بگیرند و اجازه ندهند که این شرکت از طریق انتشار چنین ویدیوهایی، درآمدزایی کند.

با این حال، سخنگوی یوتیوب در واکنش به این شکایت عنوان کرد: ما هرگونه سوءاستفاده از پلتفرم خود را به طور جدی دنبال می‌کنیم و به محض شناسایی هرگونه اقدامی‌که نقض قوانینمان باشد، به سرعت با آن برخورد می‌کنیم.

چند روز پیش نیز چنین اتفاقی در شبکه اجتماعی توییتر مشاهده شد که در جریان آن، حساب کاربری برخی از چهره‌های مشهور در این پلتفرم مورد حمله هکرها قرار گرفت. این هکرها با انتشار پست‌هایی فریب دهنده، کاربران را به ارسال بیت کوین به حساب‌های خود ترغیب می‌کردند. در جریان این حمله، اکانت‌های متعلق به افرادی همچون باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس، کانیه وست و مایکل بلومبرگ در دسترس هکرها قرار گرفت.

توییتر اما برخلاف یوتیوب، تنها یک ساعت بعد از انتشار این خبر، اقدامات خود را برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها آغاز کرد و با اعمال محدودیت روی پست‌های حاوی آدرس حساب بیت کوین، مانع از قربانی شدن کاربران بیشتری شد. گفته می‌شود در جریان این اتفاق، حدود 120 هزار دلار به حساب بیت کوین هکرها واریز شد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا