تکنولوژیخودرو الکتریکی

ولوو قیمت خودروی الکتریکی XC40 Recharge خود را اعلام کرد

ولوو این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات عرضه خودروی الکتریکی ایکس سی ۴۰ ریچارچ (CX40 Recharge) خود است.

خودروی شاسی بلندی که اگرچه برخی از اطلاعات مربوط به آن در سال گذشته میلادی ارائه شد، اما ولوو به تازگی قیمت این محصول را قبل از عرضه رس‌می‌آن فاش کرد. طبق گفته ولوو، ایکس سی ۴۰ ریچارچ با قیمت پایه ۴۵ هزار و ۹۸۵ دلار عرضه خواهد شد.

این خودرو هم از لحاظ طراحی بیرونی و هم فضای داخل کابین، بسیار زیبا و شکیل طراحی شده و از نمای بیرونی شبیه به خودروی Chevy Bolt EV به نظر به می‌رسد. طبق تست‌های به‌عمل آمده، ولوو ایکس سی ۴۰ ریچارج می‌تواند با یک بار شارژ، مسافت تقریبی ۳۳۵ کیلومتر را بپیماید.

این در حالی است که خودروی الکتریکی Bolt که از قیمتی کمتر برخوردار است، می‌تواند تا ۴۱۶ کیلومتر را به ارمغان آورد. از سویی دیگر، خودروی مدل Y شرکت تسلا با قیمتی ۵ هزار دلار کمتر از خودروی ولوو، قادر است با یک بار شارژ تا ۵۲۴ کیلومتر را طی کند.

اما برای آن‌هایی که آشنایی چندانی با مشخصاتی شاسی بلند الکتریکی ولوو ندارند، باید گفت که این خودرو به یک باتری ۷۸ کیلووات ساعتی مجهز شده که انرژی دو موتور خودرو را تامین می‌کند. موتور ایکس سی ۴۰ ریچارچ از ۴۰۲ اسب بخار و ۶۵۸ نیتون‌متر گشتاور بهره می‌برد که در حالت تمام چرخ متحرک، این انرژی به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

همچنین این شاسی بلند الکتریکی به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌اندرویدی مجهز شده است. امکان دسترسی کاربر به قابلیت‌هایی همچون گوگل پلی استور، نقشه گوگل و دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز برای کاربران فراهم شده است. ناگفته نماند که اپل کارپلی نیز در این محصول تعبیه شده است.

در مقابل راننده، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال تعبیه شده و در سمت وی نیز یک تبلت ۹ اینچی جای گرفته است. قابلیت‌های متنوع دیگری نیز برای کمک به راننده به منظور رانندگی بهتر و ایمن‌تر تعبیه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم Pilot Assist و کروز کنترل اشاره کرد.

طبق قرادادی که میان ولوو و شرکت ChargePoint منعقد شده، دارندگان خودروهای ایکس سی ۴۰ ریچارج می‌توانند از ایستگاه‌های شارژ متعلق به این شرکت نیز استفاده کنند. در حال حاضر، ChargePoint بیش از ۱۱۵ هزار ایستگاه شارژر را در سراسر آمریکا راه‌اندازی کرده است.

قرار است که این شاسی بلند الکتریکی در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

‫921 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا