تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

همکاری ولوو و BatteryLoop برای استفاده مجدد از باتری اتوبوس‌های الکتریکی

شرکت سوئدی ولوو از عقد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت BatteryLoop برای استفاده مجدد از باتری‌‌های اتوبوس‌‌های الکتریکی خود خبر داد.

چند سالی است که بسیاری از شهرها و کشورها در جهان، قوانین سفت‌وسختی را برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌‌ها توسط اتوبوس‌‌های دیزلی وضع کرده‌اند و همین مساله، تولیدکنندگان را به سمت ساخت اتوبوس‌‌های الکتریکی سوق داده است.

در این بین، شرکت ولوو یکی از پیشگامان تولید این اتوبوس‌‌ها در جهان به شمار ‌می‌رود. اتوبوس‌‌هایی که به باتری‌‌های الکتریکی بزرگی مجهز شده‌اند و با هر بار شارژ ‌می‌توانند تا چند صد کیلومتر را بپیمایند. اما عمر این باتری‌‌ها نیز همانند بسیاری از قطعات، روزی به اتمام ‌می‌رسد و دیگر قابل شارژ مجدد نیستند.

اما این بدین معنی نیست که دیگر ن‌می‌توان از این باتری‌‌ها در هیچ زمینه دیگری استفاده کرد. شرکت ولوو راهکاری را برای این مسئله اندیشیده و اعلام کرده که با همکاری شرکت BatteryLoop قصد دارد تا جان دوباره‌ای به این باتری‌‌ها ببخشد.

اگرچه این باتری دوباره در دل اتوبوس‌‌ها به کار نخواهند رفت، اما ‌می‌توان از آن‌‌ها به عنوان منبعی برای ذخیره انرژی الکتریکی استفاده و در محل‌‌هایی همچون آپارتمان‌‌ها یا ایستگاه‌‌های شارژ الکتریکی تعبیه کرد. در بیانیه BatteryLoop آمده است: بسیار خوشحالیم که این شانس را به دست آوردیم تا باتری‌‌های استفاده‌شده را خریداری کنیم و با کمک شرکت ولوو، راهکاری را برای استفاده از آن‌‌ها بیندیشیم. طبق این قرارداد، بعد از آنکه عمر باتری‌‌ها به پایان رسید، ‌می‌توان از طریق فرآیندهایی امن و سازگار با محیط زیست، این باتری‌‌ها را احیا کرد و باری دیگر مورد استفاده قرار داد. با این همکاری، ما ‌می‌توانیم باتری‌‌های بدون استفاده را به منبعی از درآمد تبدیل کنیم.

با توجه به ورود گسترده خودروسازان به تولید خودروهای الکتریکی، پیدا کردن راهکارهایی برای استفاده بهینه از باتری‌‌هایی که عمرشان به پایان ‌می‌رسد، به یکی از چالش‌‌های تولیدکنندگان تبدیل شده است. از این رو، تدابیری همچون استفاده به عنوان منابع انرژی ‌می‌تواند یکی از گزینه‌‌های پیش رو برای استفاده بی‌خطر و بهینه از این باتری‌‌ها باشد.

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا