گوناگون

چند دلیل برای خرید کامپیوترهای بدون کیس یا All-in-one

All-in-One یکی از سیستم‌های رایانه‌ای است، چیزی بین کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ. این سیستم‌ها با نام سیستم‌های یک‌پارچه، کامپیوتر بدون کیس و کامپیوترهای AIO شناخته می‌شوند. این سیستم‌ها امروز در کنار لپ‌تاپ، محبوبیت و کارایی بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

تفاوت All-in-One با کامپیوترهای معمولی و لپ‌تاپ

مهم‌ترین چیزی که این دو دسته رایانه را از هم جدا می‌کند، وجود کیس (Case) است. سیستم‌های all-in-One نیازی به کیس ندارند. تمام قطعات یک کامپیوتر در پشت یک مانیتور تعبیه شده است، از پردازنده، حافظه و کارت گرافیک گرفته تا مادر بورد و اسپیکر.

قدرت عملکرد پردازش سیستم‌های آل این وان و لپ‌تاپ تقریبا یکسان است. اما واضح است که صفحه نمایش آل این وان‌ها بزرگ‌تر و بین 18 تا 27 اینچ است. در حالی که لپ‌تاپ‌ها در بهترین حالت از صفحات 17 اینچی برخوردار هستند. تنها مساله‌ای که شاید هنوز هم برگ‌ برنده‌ی لپ‌تاپ برای خیلی از دانشجویان و افراد شاغل باشد، امکان جابه‌جایی و حمل آن در کیف دستی یا کوله‌پشتی است. در حالی که سیستم‌های all in one باید همیشه جای ثابتی روی میز داشته باشند.

مزایای کامپیوترهای All-in-One

  • ابعاد کم و وزن سبک این نوع سیستم‌، کار جابه‌جایی و انتقال فیزیکی آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. ضمن این که فضای خیلی کمتری را چه روی میز و چه پایین میز اشغال می‌کنند.
  • برخی سیستم‌های all-in-one از صفحه‌ نمایش لمسی برخوردار هستند. کار کردن با این نوع صفحات به‌ویژه برای کسانی که علاقه‌ی چندانی به کار با صفحه کلید یا موس ندارند، امکانی کارآمد است.
  • در برخی کامپیوترهای all-in-one امکان ارتقاء قطعات داخلی سیستم وجود دارد. به این ترتیب اگر نیاز به رم و هارد بیشتری دارید، می‌توانید قطعات قدیمی‌ را با قطعات جدیدتر و قدرتمندتر جایگزین کنید.
  • سیستم‌های یکپارچه نسبت به سایر دستگاه‌های رایانه‌ای حدود 85 درصد برق کمتری مصرف می‌کنند.
  • برخی سیستم‌های all-in-one به صفحات تک لمسی (Single Touch) و چند چند (Multi Touch) مجهز هستند.
  • آل این وان‌ها طراحی زیبا، ظریف و ارگونومیک دارند.
  • برخی از all in one ها را می‌توان روی دیوار نصب کرد.

کدام سیستم all-in-one برای شما مناسب‌تر است؟

تکنولوژی هر روز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. منتظر ماندن برای بهترین و برترین محصولات کار بیهوده‌ای است و شما را به جایی نمی‌رساند. باید نیازها و انتظارات خود را از یک All-in-One مشخص کنید تا بتوانید خریدی هوشمندانه داشته باشید. سخت‌افزار داخلی، ابعاد صفحه نمایش، رزولوشن صفحه نمایش و قابلیت لمسی بودن را بررسی کنید. به قابلیت تعویض و ارتقاء قطعات داخلی محصول هم توجه داشته باشید. سیستم‌های All-in-One هر قدر ظریف‌تر باشند، مینیمال‌تر و زیباتر هستند، اما این را در نظر داشته باشید که این زیبایی به قیمت کاهش پورت‌های جانبی مانند انواع مختلف پورت USB، HDMI و … تمام می‌شود.

آیا خرید All-in-One تصمیمی منطقی است؟

در محصولات الکترونیکی همیشه یک اصل ثابت وجود دارد: تکنولوژی پیشرفته‌تر، قیمت بیشتر. شاید تنها محصولاتی که باید فریب قیمت‌های‌اش را بخورید، همین محصولات الکترونیکی باشد. فراموش نکنید که یک All-in-One دستگاهی برای یک روز و یک سال نیست. می‌توانید با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌های یک سیستم کامپیوتری، خریدی مطمئن و ماندگار داشته باشید. در حال حاضر هم با خرید قسطی می‌توانید آل این وان دلخواهتان را تهیه کنید و نگرانی‌ای بابت هزینه‌ها و قیمت‌های پرنوسان بازار نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا