گوناگون

دلیل استفاده از سرور اختصاصی در شرکت های بزرگ چیست؟

سرور اختصاصی از جمله سرویس هایی می باشد که توانسته کاربرد بسیار گسترده ای را پیدا کند. خرید سرور اختصاصی برای شرکت های بزرگ یکی از رایج ترین کارهایی به شمار می رود که در این زمینه انجام می شود. چرا که این سرور توانسته مزیت های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد که از آن ها می توان به مواردی همچون امنیت بالا، سرعت خوب، هزینه های پایین تر و … اشاره کرد. تمامی این موارد در کنار هم جمع شده اند تا بتوان مدیریت و نظارت راحت تری را بر روی سایت ها داشت. البته گزینه های ذکرشده تنها بخشی از این دلایل به حساب می آیند. به همین علت قصد داریم تا در ادامه به صورت کامل تر به آن ها بپردازیم. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد سرور اختصاصی در شرکت های بزرگ

دلایلی که باعث شده اند تا شرکت های بزرگ از سرور اختصاصی استفاده کنند، بسیار جامع بوده که از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  •  سرعت
  • هزینه
  • امنیت
  •  پایداری و کیفیت ارتباط
  • هزینه پایین برای ارتباط با کاربران

سرور اختصاصی

در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت کامل تر بررسی خواهیم کرد.

سرعت

اولین ویژگی مهمی که باعث شده است تا شرکت های بزرگ از این سرور استفاده کنند، سرعت بالا می باشد. سرعت بالا باعث خواهد شد تا دسترسی ها نیز راحت تر شوند. همچنین سرعت بر روی موارد دیگر نیز تاثیر خود را اعمال می کند که از آن ها می توان به رنکینگ بهتر در موتورهای جستجوگر اشاره کرد.

هزینه

هزینه را می توان به صورت سرورهای خارج  و داخل ایران مقایسه کرد. قاعدتا هزینه های کارهایی که با سرور های داخل انجام می شوند، بسیار پایین تر خواهند بود. چرا که هزینه های موجود بر حسب ریال محاسبه می شوند. در حالی که سرورهای خارج از ایران بر حساب دلار محاسبه می شوند. هزینه هایی که در سرور اختصاصی ایران پایین تر است شامل مواردی همچون پهنای باند، ترافیک، Colocation و امنیت اشاره کرد.

امنیت

امنیت از جمله مواردی می باشد که در هر بخشی اهمیت پیدا کرده است که از آن ها می تواند به سرور اختصاصی اشاره کرد. شرکت های بزرگ برای گسترش کسب و کار خود نیاز به امنیت بسیار زیادی دارند. به همین علت بهره بردن از سرورهای اختصاصی بهترین کاری است که می توان انجام داد. امنیت این سرورها توسط چند لایه تامین می شوند که هر کدام از آنها اهمیت خاص خودشان را دارند و باید به آنها توجه داشته باشید. نکات امنیتی بسیار گسترده ای در رابطه با این موضوع وجود دارند که برخی از آن ها توسط دیتاسنتر و برخی دیگر توسط خود کاربر تامین می شوند.

همچنین به طور کلی برقرار کردن امنیت سرورهای داخل ایران در مقایسه با سرورهای خارجی بسیار بیشتر می باشد. به عنوان مثال تصور کنید حملاتی از سرورهای خارجی انجام شده است. در این صورت شما با قطع کردن دسترسی سرور خارجی می توانید این عملیات را کنترل نمایید.

پایداری و کیفیت ارتباط

این گزینه را نیز می توان تحت عنوان دو فاکتور سرور داخلی و خارجی مورد بررسی قرار داد. از آنجایی که سرورهای اختصاصی ایران از شبکه های داخلی استفاده می کنند، پایداری و امنیت بیشتری را با خود به همراه دارند و شاهد کیفیت ارتباط بالا در آن خواهیم بود.

هزینه های پایین برای ارتباط با کاربران

یکی دیگر از گزینه های حائز اهمیت که باعث شده است تا شرکت های بزرگ از سرور اختصاصی استفاده کنند، هزینه هایی پایین ارتباطی می باشد. البته این ویژگی را زمانی می توانید مشاهده کنید که از سرور های اختصاصی داخلی ایران بهره ببرید.چرا که همانطور که اشاره شد هزینه ها بر اساس ریال محاسبه می گردند. به طور کلی استفاده از شبکه های داخلی باعث می شوند تا هزینه ها نسبت به شبکه های بین المللی بسیار کمتر شود.

جمع بندی

سرور اختصاصی از جمله مواردی به حساب می آید که توسط شرکت های بزرگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. خرید سرور اختصاصی این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید از مزیت های بسیار زیادی بهره مند شوید. در این دسته از سرورهای ویژگی های مختلفی به کار گرفته شده اند که نه تنها شرکت های بزرگ بلکه توسعه دهندگان نیز از آن بهره لازم را ببرند. همچنین در صورت استفاده از این سرورها بهتر است مواردی را انتخاب کنید که در داخل کشور قرار گرفته شده اند. این کار باعث خواهد شد تا هزینه های موجود به حداقل خود دست پیدا کنند که در این مطلب به صورت کامل به آن ها پرداختیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا