اپلسامسونگ

طعنه سامسونگ به اپل برای حذف شارژر از جعبه گوشی آیفون 12

اپل چندی پیش در مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید آیفون 12 خود اعلام کرد که آداپتور شارژر و همچنین هدفون‌های سیمی‌را از جعبه گوشی آیفون 12 خود حذف خواهد کرد.

اگرچه دغدغه‌های زیست‌محیطی به عنوان دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان شد، اما اپل می‌دانست که حذف این لوازم جانبی می‌تواند تبعات و واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد. جدای از انتقادها از سوی برخی کاربران و واکنش‌های تحلیلگران در بررسی صحت ادعای اپل، رقیب همیشگی این شرکت یعنی سامسونگ نیز بیکار ننشست.

سامسونگ به تازگی با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، حبه ذف شارژر در گوشی‌های آیفون جدید طعنه زد. این شرکت در پست خود به کاربران یادآور شد که اگر گوشی گلکسی را خریداری کنند، حتما این گوشی به همراه شارژر عرضه خواهد شد.

در پیام سامسونگ در این باره آمده است: گوشی گلکسی شما هر آنچه را که به دنبال آن هستید، به شما خواهد داد. از ابتدایی‌ترین چیز یعنی شارژر گرفته تا بهترین دوربین، باتری، عملکرد، حافظه و حتی نمایشگر 120 هرتزی روی یک گوشی هوشمند.

اگرچه سامسونگ مستقیما نامی‌از اپل و گوشی‌های آیفون نبرد، اما بسیار هوشمندانه و به صورت تلویحی به حذف شارژر و هدفون از جعبه گوشی‌های جدید آیفون اشاره کرد.

لیزا جکسون، از مدیران ارشد اپل اخیرا اعلام کرد: مشتریان ما پیشتر بیش از 700 میلوین هدفون لایتنینگ را خریداری کردند و بسیاری از آن‌ها نیز به استفاده از هدفون‌های وایرلس یعنی ایرپا، بیتس و غیره روی آوردند. همچنین بیش از دو میلیارد آداپتور شارژر اپل در میان کاربران وجود دارد که البته اگر از میلیاردهای آداپتور ساخت دیگر شرکت‌ها صرفنظر کنیم. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم تا این آیتم‌ها را از باکس گوشی‌های آیفون حذف کنیم که می‌تواند منجر به کاهش انتشار کربن به جو و همچنین کاهش استخراج و استفاده از مواد معدنی با ارزش شود.

اگرچه در ظاهر این توضیحات قانع‌کننده به نظر می‌رسند، اما تاکنون برخی از رسانه‌ها، این ادعاها را به چالش کشیدند. برای نمونه وب‌سایت ورج با انتشار گزارشی نوشت که اگر اپل واقعا تصمیم داشت که در این زمینه کاری انجام دهد، می‌توانست قید کانکتور لایتنینگ خود را بزند و از درگاه USB-C برای گوشی آیفون 12 خود استفاده کند. در حال حاضر، USB-C در بسیاری از گوشی‌ها استفاده می‌شود و در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جدید است. در واقع، اپل با وادار کردن کاربران به خرید کابل‌های لایتنینگ، زباله الکترونیکی بیشتری را تولید خواهد کرد.

 

منبع
BGR

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا