تکنولوژی

خالق آنتی ویروس مک آفی در زندان اسپانیا

مقامات آمریکایی اعلام کردند که جان مک آفی خالق نرم‌افزار آنتی ویروس مک آفی به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر و روانه زندان شده است.

مک آفی 75 ساله که از او به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذاری در سیلیکون ولی آمریکا یاد می‌شود، در طی سال‌های اخیر و به دلیل فروش موفق آنتی ویروس مک آفی، میلیون‌ها دلار درآمد به دست آورده است. او اما در سال 2012 و در روزهایی که پلیس آمریکا به دنبال بازجویی از وی به دلیل کشته شدن یکی از همسایگانش بود، ناپدید شد.

البته چند هفته بعد، مک آفی در گواتمالا مشاهده شد و بعد از آن، تا چند سال خبری از وی نبود. تا اینکه در سال 2018 یعنی زمانی که قصد ورود به عرصه سیاست در کشور آمریکا را داشت، باری دیگر خودنمایی کرد. اما اخیرا وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که او در اسپانیا دستگیر شده اما فعلا روند استرداد وی متوقف شده است.

در گزارش وزارت دادگستری، زمان دقیقی برای بازگرداندن وی به آمریکا اعلام نشده است. طبق آخرین اطلاعات، مک آفی به عدم پرداخت مالیات در بین سال‌های 2014 تا 2018 متهم شده است. در این سال‌ها، او درآمدهای هنگفتی را از طریق تبلیغ ارزهای دیجیتال، خدمات مشاوره‌ای و حق فروش اطلاعات زندگی خود برای ساخت یک مستند به دست آورده بود.

طبق گزارشی رسمی، برای هر یک از فرارهای مالیاتی، حداکثر حکم پنج سال زندان و برای عدم ارائه اطلاعات درآمدی نیز حداکثر حکم یک سال زندان بریده خواهد شد. گفته می‌شود که مک آفی بین سال‌های 2017 تا 2018، بالغ بر 23 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

شرکت اینتل در سال 2010 با پرداخت 7.7 میلیارد دلار، شرکت نرم‌افزاری مک آفی را خریداری کرد اما حدود شش سال بعد، بخش زیادی از این مجموعه را به شرکت دیگری به نام TPG واگذار کرد.

منبع
NYtimes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا