خودروخودرو الکتریکی

خط و نشان خودروی الکتریکی «لوسید ایر» برای تسلا + ویدیو

شرکت لوسید موتورز این روزها با رونمایی از آخرین مدل الکتریکی خود به نام لوسید ایر (Lucid Air) در کانون توجهات قرار گرفته است. خودرویی که از آن به عنوان جدی‌ترین رقیب جدید برای تسلا و خودروی مدل اس این شرکت یاد می‌شود.

این شرکت در مراسم معرفی از لوسید ایر رسما اعلام کرد که این خودروی الکتریکی میتواند زیر 10 ثانیه، مسافت 400 متری (معادل یک چهارم مایل) را بپیماید. این شرکت همچنین ویدیویی را منتشر کرد که نشان میداد لوسید ایر توانسته با ثبت زمان 9.9 ثانیه در رقابت درگ، خودروی تسلا مدل اس را شکست دهد.

طولی نکشید که ایلان ماسک از عرضه مدل Plaid خودروی مدل اس (مجهز به سه موتور) خود در سال آینده میلادی خبر داد که میتواند مسافت 400 متری را زیر 10 ثانیه یا به طور دقیق‌تر 9.9 ثانیه طی کند. شرکت لوسید موتورز اما برای اثبات برتری خودروی لوسید ایر خود در مقابل مدل‌های تسلا، اخیرا ویدیویی را در توییتر منتشر کرد که نشان میدهد این خودرو میتواند 400 متر را ظرف 9.245 ثانیه بپیماید.

رکوردی که تاکنون توسط هیچ شرکت و خودرویی ثبت نشده و این میتواند دستاورد بزرگ دیگری برای مهندسان لوسید موتورز و اثبات توان بالای خودروی الکتریکی لوسید ایر باشد.

همانطور که در این ویدیو مشاهده میکنید، لوسید ایر به تایرهای پیرلی تروفئو مجهز شده و قطعا از پیشرانه سه موتوره بهره میبرد. بدین ترتیب، تسلا اکنون که ارزشمندترین برند خودروسازی جهان به شمار میرود و بخش عمده‌ای از بازار خودروهای الکتریکی را در دست دارد، رقیبی قدرتمند را پیش روی خود میبیند و باید دید که واکنش مهندسان این شرکت در مواجهه با لوسید ایر و عملکرد خارق‌العاده این خودروی الکتریکی چه خواهد بود.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا