تکنولوژیفضا

جایزه ۵ میلیون دلاری ناسا به بهترین ایده تامین انرژی در کره ماه

سازمان فضایی ناسا از اختصاص جایزه ۵ میلیون دلاری به بهترین ایده‌ها در زمینه چگونگی تامین، توزیع و ذخیره انرژی در کره ماه خبر داد.

چند سالی است که ناسا در قالب پروژه‌ای به نام آرتمیس، رویای فرستادن انسان‌ها به قطب جنوب ماه را تا سال ۲۰۲۴ در سر ‌می‌پروراند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و مشکلی پیش نیاید، تامین انرژی در سطح این کره برای این سازمان و فضانوردان کار دشواری خواهد بود.

به همین جهت، ناسا از طریق مجموعه HeroX اعلام کرد جایزه‌ای معادل ۵ میلیون دلار را به ایده‌هایی مرتبط با چگونگی مدیریت، توزیع و ذخیره انرژی در مکانی که ممکن است تا دو هفته اثری از خورشید نباشد، اعطا خواهد کرد.

به گفته این مرکز، در مرحله نخست به برندگان بهترین ایده‌ها جایزه ۵۰۰ هزار دلاری تعلق خواهد گرفت. در مرحله دوم، پیاده کردن این ایده‌ها و تست عملکرد آن‌ها در محیطی شبیه‌سازی شده، انجام ‌می‌شود و به ایده‌های منتخب، جایزه ۴.۵ میلیون دلاری اختصاص خواهد یافت.

در حال حاضر ناسا به دنبال کشف راهکارهایی برای تولید و ذخیره الکتریسیته و یا دستگاهی برای تولید اکسیژن در سطح کره ماه است و شاید حتی بتوان از این ایده‌های جدید، در کره زمین و برای حفظ ذخایر انرژی تجدیدناپذیر نیز استفاده کرد.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام میخواستم ازشما کمک بخوام تا جواب سوالاتم درباره بوف‌ها رو پیدا کنم من مستندات زیادی دارم شاید به درد بخورد باتشکر منتظرم

  2. باسلام حقیقتن من مطالب ‌مستندات فراوانی دربار بوف‌ها وسایل چیزها دارم ونمیدونم باید از کجا شروع کنم ‌از کی کمک بخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا