اپل

آیفون‌های امسال 22 مهرماه معرفی می‌شوند؛ شایعه یا واقعیت؟

به نظر می‌رسد که اپل این روزها در حال تدارک مراسمی‌در تاریخ 22 مهرماه (13 اکتبر) است تا از نسل جدید گوشی‌های آیفون 12 خود رونمایی کند.

چندی پیش نیز نیز ادی کیو (Eddy Cue) از مدیران ارشد شرکت اپل در جلسه‌ای مربوط به یکی از اپراتورهای مخابراتی بریتانیا حضور یافت و توضیحاتی را در خصوص آیفون جدید و قابلیت‌های 5G این گوشی ارائه داد.

شواهد حاکی از آن است که چیزی به برگزاری این رویداد باقی نمانده است. طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت AppleInsider منتشر شده، این رویداد در روز 22 مهر یا همان 13 اکتبر برگزار و پیش‌فروش آیفون‌های جدید نیز از چند روز بعد یعنی 16 اکتبر (25 مهر) آغاز خواهد شد.

این اطلاعات از طرف فردی که خود را یکی از کارکنان یک شرکت مخابراتی در هند معرفی کرده، به دست وب‌سایت مذکور رسیده است. اگرچه فعلا هیچ سندی که تاییدکننده این رویداد باشد، وجود ندارد اما آدرس آی‌پی پیامی‌که ارسال شده، نشان می‌دهد که در محدوده کنترل یک شرکت مخابراتی قرار دارد.

از طرفی دیگر، چند روز قبل وب‌سایت MacRumors با انتشار گزارشی نوشت که مارک آلرا، مدیرعامل بریتیش تلکام در جریان مراسمی‌در بریتانیا اعلام کرد که اپل ظرف چند روز آینده، عرضعه آیفون 5G جدید را آغاز خواهد کرد. وی ادامه داد: تنها چند روز به عرضه بزرگ محصول اپل یعنی آیفون 5G فاصله دارد که می‌تواند فناوری 5G را متحول کند. تمامی‌اعضای گروه در بخش مصرف‌کنندگان، کل سال را در حال آماده‌سازی عرضه این گوشی بودند تا بتوانند شریک شماره یک اپل در اروپا باشند.

ادی کیو، مدیر بخش نرم‌افزار اینترنت و خدمات اپل از شرکت مخابراتی EE تجلیل کرد که توانست نام خود را به عنوان اولین اپراتوری ثبت کند که می‌تواند خدمات مختلف شرکت اپل را به کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه دهد. اگرچه کیو حرفی از 5G نزد، اما همه نشانه‌ها این فناوری را در آیفون‌های جدید تایید می‌کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل امسال علاوه بر آیفون 12، از مدل‌های آیفون 12 مکس و آیفون 12 مینی نیز که به ترتیب از نمایشگرهای اولد 6.7 و 5.4 اینچی بهره می‌برند، رونمایی خواهد کرد. البته عرضه مدل‌های 6.1 اینچی با نام آیفون 12پرو و 6.7 اینچی تحت عنوان آیفون 12 پرو مکس نیز برای آیفون‌های جدید پیش‌بینی شده است.

گفته می‌شود که آیفون 12 به دو سنسور 12 مگاپیکسلی و مدل پرو به سه سنسور که یکی از آن‌ها سنسور لیدار است، مجهز خواهد بود. سنسور لیدار می‌تواند قابلیت‌های واقعیت افزوده و ارتقای عملکرد دوربین را در عکاسی و نقشه‌برداری عمیق به دنبال داشته باشد.

آخرین خبرها حاکی از آن است که تمامی‌مدل‌ها از فناوری 5G و باند فرکانسی sub-5GHz پشتیبانی خواهند کرد. البته برخی از منابع خبری نیز مدعی شدند که مدل‌های خاص از آیفون‌های جدید با قابلیت پشتیبانی از باند mmWave عرضه خواهند شد.

منبع
Appleinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا