تکنولوژی

ویرایش حرفه‌ای تصاویر آسمان با ابزار جدید فوتوشاپ

شرکت ادوبی این روزها در حال اضافه کردن ابزاری جدید به نرم افزار محبوب فوتوشاپ است که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و می‌تواند تنها با چند کلیک، فرآیند جابجایی و تغییرات مدنظر روی تصاویر آسمان را انجام دهد.

ادوبی به تازگی ویدیویی را نحوه عملکرد این ابزار در یوتیوب پیش از برگزاری کنفرانس ادوبی مکس این شرکت که قرار است بین 20 تا 22 اکتبر برگزار شود، منتشر کرد. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که با بهره‌گیری فناوری یادگیری ماشینی (هوش مصنوعی) به صورت خودکار، پیش‌زمینه (فورگراند) و پس‌زمینه (بک‌گراند) تصویر را از هم تشخیص و تمییز می‌دهد تا بتوان جابجایی و تغییرات را در آسمان تصویر اعمال کرد.

برای مثال زمانی که کاربر تصویر آسمان را وارم‌تر و غروب را طلایی در نظر می‌گیرد، این ابزار به صورت خودکار رنگ سایر قسمت‌های تصویر را نیز مطابق به تغییرات اعمال‌شده تغییر می‌دهد. البته ادبی تنها شرکتی نیست که چنین ابزاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نرم‌ افزار ویرایش تصاویر لومینار (Luminar) نیز از سال گذشته چنین ابزار مشابهی را که به فناوری هوش مصنوعی مشاهده شده، عرضه کرده است. با این حال، ابزار جدید ادوبی، تازه‌ترین تغییر در جهت اتقای عملکرد و نحوه کار با نرم افزار فوتوشاپ محسوب می‌شود.

با توجه به ویدیویی که توسط ادوبی منتشر شده، می‌توان گفت که این ابزار از قدرت فوق‌العاده‌ای در ویرایش تصاویر آسمان برخوردار است که می‌تواند اعمال این تغییرات را حتی برای مبتدی‌ها نیز آسان کند. از سویی دیگر، این قابلیت جدید می‌تواند بویژه برای اینستاگرامی‌ها مفید و کاربردی باشد و تصاویر زیبایی را خلق کرده و به اشتراک بگذارند.

ویرایش حرفه‌ای تصاویر آسمان با ابزار جدید فوتوشاپ

ادوبی هنوز اطلاعاتی را در خصوص زمان دقیق عرضه این ابزار برای فوتوشاپ اعلام نکرده اما قطعا در جریان کنفرانس ادوبی مکس، جزییات بیشتری در این رابطه منتشر خواهد شد.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا