اپل

آی او اس 14 خللی را در عملکرد آیفون‌های قدیمی به وجود نمی آورد

نتایج بنچمارک‌های آی او اس 14 روی آیفون 6 اس حاکی از ان است که جدیدترین نسخه از پلتفرم آی او اس اپل، خللی را در عملکرد گوشی‌های قدیمی‌ این شرکت به وجود نخواهد آورد.

در حال حاضر، آیفون 6 اس قدیمی‌ترین آیفونی است که می‌تواند بروزرسانی آی او اس 14 را دریافت کند. اخیرا کانال یوتیوبی iAppleBytes، پنج مدل از این گوشی را در کنار هم قرار داده و عملکرد هر کدام از این آیفون‌ها را با آی او اس 14، آی او اس 13.7، آی او اس 12.1، آی او اس 11.4.1 و آی او اس 10.3.3 مورد ارزیابی قرار داده است.

در تست گیک‌بنچ 5، آی او اس 14 توانست با اختلافی بسیار ناچیز، بعد از آی او اس 11.4.1 بیشترین امتیاز و سریع‌ترین عملکرد را به خود ثبت کند. این کانال یوتیوبی در این رابطه نوشت: آی او اس 14 می‌تواند در مواردی همچون اجرای اپلیکیشن‌ها، اسکرول کردن و غیره عملکرد بسیاری خوبی را نشان دهد. همچنین این آی او اس 14، از سرعت بالاتری در اجرای اپلیکیشن‌ها، ریستارت شدن و … به نسبت دیگر نسخه‌های قبلی آی او اس برخوردار است.

طبق نتایج این بررسی، می‌توان گفت که آی او اس 14 می‌تواند بهترین نسخه برای نصب روی گوشی‌های قدیمی ‌آیفون باشد و نگرانی بابت کُند شدن عملکرد دستگاه با دریافت این بروزرسانی وجود نخواهد داشت. همه ساله و با عرضه بروزرسانی‌های جدید، برخی از کاربران نسبت به افت عملکرد گوشی‌های قدیمی‌ خود با دریافت بروزرسانی‌های جدید گله می‌کنند که البته برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند اپل عمدا این مسئله را به منظور وادار کردن کاربران به خرید گوشی‌های جدید این شرکت انجام می‌دهد.

حال و با نتایج بنچمارک‌های صورت‌گرفته، می‌توان با اطمینان گفت که چنین ادعایی حداقل در خصوص آی او اس 14 و در این مقطع زمانی صادق نیست. البته در بروزرسانی قدیمی‌ آی اوس، بعد از گذشت چند ماه، برخی از کاربران شاهد افت عملکرد دستگاه‌های قدیمی ‌خود بودند که اپل در این رابطه گفت که این اقدام به منظور جلوگیری از فشار به باتری و فرسوده شدن آن صورت می‌گیرد.

اگ خاطرتان باشد چندی پیش نیز شکایتی در این رابطه علیه اپل مطرح شد که در نهایت این شرکت مجبور به پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری شد.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا