اپل

با ۱۰ ویژگی جدید در آی او اس ۱۴ آشنا شوید

بعد از هفته و ماه‌ها انتظار، آی او اس ۱۴ در اختیار کاربران محصولات اپل قرار گرفت. پلتفرمی‌که طبق بررسی‌های انجام شده، ۲۵۰ ویژگی و تغییر جدید را در خود جای داده و می‌تواند تجربه متفاوتی از کار با گوشی‌های آیفون را برای کاربران به رقم بزند.

درواقع، اپل با آی او اس ۱۴ قصد دارد تا تجربه تلخ عرضه آی او اس ۱۳ را که با انواع باگ‌ها و ایرادات نرم افزاری همراه بود، به فراموشی بسپارد. حال شواهد حاکی از آن است که مهندسان و تیم آی او اس این شرکت، توانسته‌اند به خوبی از پس این مسئولیت برآیند و پلتفرمی‌متفاوت و با قابلیت‌های متنوع را در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به ۱۰ ویژگی محبوب در آی او اس ۱۴.

ویجت‌های هوم اسکرین

۱۰ ویژگی آی او اس ۱۴

به جرات می‌توان امکان اضافه کردن ویجت‌ها را بارزترین ویژگی در آی او اس ۱۴ قلمداد کرد که نمونه آن در ۱۰ سال اخیر بی‌بدیل بوده است. درواقع، این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا ویجت‌های متنوعی را به هوم اسکرین دستگاه خود اضافه کنند و تجربه‌ای شخصی‌تر و متناسب با سلیقه خود را در حین کار با اپلیکیشن‌های اپل و همچنین دیگر شرکت‌ها برای خود رقم بزنند.

پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر

۱۰ ویژگی آی او اس ۱۴

چندین سال است که اپل قابلیت پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر را برای کاربران آیپد خود فراهم کرده اما تاکنون خبری از این ویژگی در آی او اس نبود. حال و با عرضه آی او اس ۱۴، دارندگان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از این امکان بهره‌مند گردند.

عملکرد این ویژگی شبیه همان چیزی است که در آیپد مشاهده شده، البته نباید فراموش کرد که امکان پشتیبانی از این حالت می‌بایست در اپلیکیشن‌ها وجود داشته باشد و ممکن است نتوان از هر اپلیکیشنی در حالت تصویر در تصویر استفاده کرد.

قابلیت «بک تپ»

۱۰ ویژگی آی او اس ۱۴

با استفاده از قابلیت بک تپ (Back Tap)، کاربران می‌توانند با دو یا سه بار تپ کردن یا همان ضربه زدن آرام به پشت بدنه گوشی، دستورات مدنظر خود را روی دستگاه اعمال کنند. در واقع، این تپ کردن‌ها شبیه میانبرهایی برای دسترسی به خواسته‌های کاربران عمل می‌کند.

نقطه‌های استاتوس نارنجی و سبز رنگ

با 10 ویژگی جدید در آی او اس 14 آشنا شوید

این ویژگی جزو قابلیت‌های امنیتی دستگاه محسوب می‌شود که می‌تواند در این روزها که نگرانی‌های زیادی نسبت به عملکرد و فعال شدن پنهانی اپلیکیشن‌ها در بکگراند دستگاه وجود دارد، اطلاعات مفیدی را به کاربر ارائه دهد.

رنگ نارنجی نشان دهنده آن است که یک اپلیکیشن در حال استفاده از میکروفون دستگاه است و نقطه سبز رنگ نیز زمانی نمایان خواهد شد که یک اپلیکیشن اقدام به استفاده از دوربین دستگاه کند.

اپ لایبرری

با 10 ویژگی جدید در آی او اس 14 آشنا شوید

از دیگر ۱۰ ویژگی کلیدی در آی او اس ۱۴، اپ لایبرری (App Library) است که امکان مدیریت بهتر و البته متفاوت اپلیکیشن‌ها در گوشی آیفون را فراهم می‌کند. این قابلیت تنها در آی او اس ۱۴ عرضه شده و آیپد او اس ۱۴ آن بی‌بهره است.

با استفاده از لپ لایبرری، کاربر می‌تواند برای مثال دانلودهای جدید را مستقیما به پوشه‌های پنهان ارسال کند، به صورت خودکار اپ‌ها را سازماندهی کند و یا صفحات اپلیکیشن‌ها را مخفی کند.

استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌ها به عنوان اپلیکیشن پیشفرض

این تغییر را می‌توان تغییری بزرگ در آی او اس ۱۴ قلمداد کرد که امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیشفرض را در این پلتفرم فراهم کرده است. در حال حاضر، این قابلیت برای ایمیل و مرورگر فعال شده است. بر این اساس، کاربران می‌توانند از مرورگرها و یا سرویس‌های ایمیل ساخت دیگر شرکت‌ها به عنوان مرورگر و بستر ایمیلی پیشفرض دستگاه خود استفاده کنند.

استفاده از رابط تماس کامپکت

۱۰ ویژگی آی او اس ۱۴

سال‌ها بود که کاربران آیفون منتظر ارائه شده این قابلیت جدید در گوشی‌های آیفون خود بودند. به لطف این قابلیت، دیگر نیازی نیست تا در حین دریافت تماس، کاربر از صفحه‌ای که در آن قرار دارد، خارج شود و یا برای تداوم استفاده خود، رد تماس دهد. بدین معنی که از این پس، تماس‌های دریافتی  کاربر به صورت یک بنر کوچک در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شوند که با بالا یا پایین کشیدن می‌توان تماس را نادیده گرفت یا به آن پاسخ داد و حتی ریجکت کرد.

تغییرات در زنگ هشدار

از دیگر امکانات جدید آو اس ۱۴، تغییراتی است که در آلارم این پلتفرم اعمال شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن صفحه جدید برای شماره‌ها و نمای ظاهری متفاوت نسبت به قبل اشاره کرد.

پین کردن پیام‌های متنی

در اپلیکیشن Messages نیز تغییرات یا بهتر بگوییم بروزرسانی‌های قابل توجهی اعمال شده است. برای نمونه، کاربر می‌توااند تا ۹ پیام را در قسمت بالایی اپلیکیشن پین کند.

اپ کلیپس

یکی دیگر از ۱۰ ویژگی جذاب در آی او اس ۱۴، اپ کلیپس (App Clips) نام دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دانلود و نصب کامل یک اپلیکیشن، آن را به شکلی محدود اجرا کرده و امتحان کند.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

‫522 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا