تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

5 اپلیکیشن جایگزین برای تیک تاک

شمارش معکوس برای اجرای فرمان ترامپ مبنی بر تحریم تیک تاک، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا آغاز شده است.

تیک تاک اکنون چهارمین و سومین اپلیکشین محبوب در پلتفرم‌های آی او اس و گوگل پلی است و طبق دستور ترامپ، تا ساعاتی دیگر دو شرکت اپل و گوگل نمی‌توانند این اپلیکیشن را در اختیار کاربران آمریکایی قرار دهند. در حال حاضر، حدود 100 میلیون کاربر آمریکایی از تیک تاک استفاده می‌کنند.

این اپلیکیشن تحت مالکیت شرکت چینی بایت‌دنس قراردارد و اگرچه پیشتر شنیده‌هایی در خصوص برگزاری برای فروش بخش مربوط به مدیریت اطلاعات کاربران آمریکایی به شرکت اوراکل به گوش می‌رسید اما هنوز خبری از نهایی شدن این مذاکرات و عقد قرارداد واگذای نشده است.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که در صورت تحریم تیک تاک در آمریکا، کاربران از چه اپلیکیشن‌های جایگزین دیگر می‌توانند برای ساخت کلیپ‌های ویدیویی کوتاه استفاده کنند؟ در ادامه به 5 مورد از بهترین جایگزین‌های تیک تاک اشاره خواهیم داشت.

Triller

5 اپلیکیشن جایگزین برای تیک تاک

این اپلیکیشن همانند تیک تاک قادر است امکان ساخت انواع کلیپ‌های ویدیویی کوتاه را در اختیار کاربران قرار دهد. مقر تریلر در لس آنجلس واقع شده و دیگر نگرانی بابت مالکیت آن توسط یک شرکت چینی وجود نخواهد داشت.

Instagram Reels

5 اپلیکیشن جایگزین برای تیک تاک

محبوبیت روزافزون تیک تاک در همان ماه‌های نخست، اینستاگرام را بر این داشت تا محصولی با قابلیت‌های مشابه را به کاربران خود عرضه کند. طولی نکشید که این شرکت قابلیتی به نام Reels را عرضه کرد. این ویژگی در دل اپلیکیشن اینستاگرام جای گرفت و کاربران می‌توانند با کمک آن، ویدیوهای کوتاه و جذابی را خلق کنند. سپس می‌توان این ویدیوها را در پلتفرم‌های مختلف از جمله اینستاگرام به اشتراک گذاشت که از محبوبیتی به بیشتر از تیک تاک برخوردار است.

Byte

5 اپلیکیشن جایگزین برای تیک تاک

بایت را می‌توان اپلیکیشن ارتقایافته‌ای از Vine دانست که تحت مالکیت توییتر قرار داشت و چندی پیش نیز عمر آن پایان یافت. با بایت، کاربران می‌توانند ویدیوها 16 ثانیه‌ای را ثبت و در بارگذاری کنند. در این اپلیکیشن امکانات متعددی برای خلق ویدیوهایی جذاب‌تر پیش روی کاربران قرار داده شده است.

Dubsmash

5 اپلیکیشن جایگزین برای تیک تاک

تیک تاک در ابتدا به عنوان اپلیکیشنی عرضه شد که کاربر می‌توانست روی موزیک‌های مختلف به اصطلاح دابسمش کند و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد. اما رفته رفته این اپلیکیشن توسعه یافت و به تیک تاکی تبدیل شده که امروزه می‌بینیم.

با این حال، یکی از گزینه‌های جایگزین برای تیک تاک، اپلیکیشن Dubsmash است که برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد که با فیلتر و افکت‌های متنوع خود می‌تواند ویدیوهای دابسمش زیبایی را به ارمغان آورد. سپس کاربر می‌تواند این ویدیو را در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

YouTube Shorts

5 اپلیکیشن جایگزین برای تیک تاک

شرکت یوتیوب، که زیرمجموعه گوگل محسوب می‌شود، اخیرا از دستاورد مهندسان خود برای رقابت با تیک تاک رونمایی کرد. این قابلیت تحت عنوان YouTube Shorts شناخته می‌شود و کاربران می‌توانند با کمک آن، ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای را ثبت و بارگذاری کنند. در حال حاضر، این ویژگی در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و هنوز به مرحله عرضه عمومی‌نرسیده، اما به زودی این امر محقق خواهد شد.

منبع
USAToday

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا