تکنولوژیشبکه‌های اجتماعیمتا

قابلیت Reels، رقیب تیک تاک، اوایل ماه آگوست به اینستاگرام اضافه می شود

اینستاگرام از عرضه قابلیت Reels که قرار است رقیبی جدید برای اپلیکیشن تیک تاک باشد، در اوایل ماه آینده میلادی خبر داد.

به گفته این شرکت، قابلیت مذکور که امکان ساخت ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای به همراه افزودن افکت‌های مختلف و موزیک دلخواه را برای کاربران فراهم می‌کند، از روزهای نخست ماه آگوست یعنی بین دو تا سه هفته دیگر برای کاربران اپلیکیشن اینستاگرام در آمریکا و بیش از 50 کشور دنیا قرار خواهد گرفت.

محبوبیت فراتر از تصویر اپلیکیشن تیک تاک و همچنین نگرانی‌هایی که اخیرا در پی عملکرد این اپلیکیشن و جاسوسی آن از کاربران بوجود آمده، اینستاگرام را بر این داشت تا نمونه مشابه‌ای را برای کاربران عرضه کند تا از این طریق بتواند از رشد روزافزون این اپلیکیشن چینی جلوگیری کند و بر میزان استفاده کاربران از اینستاگرام بیفزاید.

البته این اولین تقلید اینستاگرام از اپلیکیشن‌های رقیب نیست؛ اگر خاطرتان باشد این شرکت قابلیت استوری خود را نیز که اکنون بیشترین کاربرد را دارد، از اپلیکیشن اسنپ‌چت الگوبرداری کرد. البته فشارهای وارده به تیک تاک در طی هفته‌های اخیر نیز در تصمیم اینستاگرام برای عرضه قابلیتی مشابه برای کاربران آمریکایی، بی‌تاثیر نبوده است.

تقریبا یک هفته پیش، مارک مدوز از مقامات کاخ سفید اعلام کرد که به زودی، اقداماتی را علیه برخی از اپلیکیشن‌های چینی همانند تیک تاک انجام خواهند داد. پیش از وی نیز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار مسدود کردن اپلیکیشن تیک تاک در این کشور شده بود.

حال به نظر می‌رسد که راه برای Reels همواره شده و می‌تواند با سرعت بیشتری در میان کاربران محبوب شود. این قابلیت در دل استوری جای خواهد گرفت و به عنوان ویژگی جدیدی در کنار سایر ویژگی‌ها به این بخش اضافه خواهد شد.

البته هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص عملکرد و نحوه مشاهده ویدیوهای کوتاه ایجادشده توسط Reels منتشر نشده، اما برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند اینستاگرام تب جدیدی را در قسمت پایینی صفحه اپلیکیشن ایجاد خواهد کرد که کاربران می‌توانند به تمامی‌ویدیوهای Reels دسترسی داشته باشند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا