تکنولوژی

آیفون ۱۲ چرا جا ماند؟

تعداد زیادی از طرفداران اپل منتظر بودند تا در مراسم امسال معرفی محصولات جدید اپل، خبری از نسل جدید پرچمدار اپل یعنی آیفون ۱۲ بشنوند اما این شرکت در مراسم امسال، تنها چند مدل جدید اپل واچ و یک مدل سطح متوسط آیپد معرفی کرد.

البته بسیاری این پیش‌بینی را کرده بودند که در مراسم معرفی امسال، آیفون جدید معرفی نشود زیرا این شرکت قبلا اشاراتی به این موضوع کرده بود. اپل طی آخرین جلسه اعلان درآمد خود گفته بود که خطوط تولید شرکت به دلیل شیوع پاندمی کرونا با اختلال روبرو شده و همین مسئله زمان عرضه نهایی مدل جدید آیفون را به تعویق می‌اندازد.

رئیس بخش مدیریت اقتصادی اپل، Luca Maestri در ماه جولای طی جلسه‌ای اعلام کرد: « سال گذشته، از اواخر ماه سپتامبر شروع به فروش مدل جدید آیفون کردیم، امسال انتظار داریم که زمان آماده سازی نهایی این محصول، چند هفته‌ای عقب بیفتد.»

شیوع پاندمی کنونی جهان، در تامین برخی از قطعات محصولات اختلال ایجاد کرده اما طبق گفته Ross Rubin، تحلیل‌گر ارشد موسسه Reticle Research، طی ماه‌های اخیر ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌ها، دوره بهبودی کارآمدی را تجربه کرده‌اند. آیفون جدید نیز قرار است تکنولوژی‌های جدیدی را معرفی کند و عقب انداختن تاریخ معرفی می‌تواند در افزایش میزان فروش تاثیر گذار باشد.

آقای روبین می‌گوید: «آیفون ۱۲، که به تکنولوژی‌های جذاب و جدیدی مجهز است، لیاقتش را دارد که در تاریخ جداگانه و طی مراسمی مختص به خود، به دنیا معرفی شود. مهم این است که این محصول برای تعطیلات سال جدید میلادی آماده شود. به همین دلیل تعویق چند هفته‌ای در زمان معرفی، اتفاق چندان عجیب و بزرگی نیست.»

اگر پیش‌بینی تحلیل گران درست از آب در بیاید، آیفون ۱۲ ارزش این را دارد که برایش صبر کنیم: این مدل قرار است اولین گوشی هوشمند اپل باشد که با قابلیت منحصر به فرد پشتیبانی از ۵G معرفی خواهد شد.

احتمال پشتیبانی از نسل نوین شبکه‌های اینترنت فوق پر سرعت ۵G، می‌تواند میلیون‌ها کاربر را مجاب کند که آیفون‌های خود را به آیفون ۱۲ ارتقا دهند.

تحلیل‌گران همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که آیفون ۵G باعث خواهد شد سیکل جدیدی از خرید دستگاه‌های جدید، در بین مصرف کنندگان و کاربران در سرتاسر دنیا شروع شود. البته اپل در زمینه تکنولوژی ۵G نسبت به دیگر رقبا عقب‌تر عمل کرده، مثلا سامسونگ یک سالی می‌شود که گوشی هوشمند ۵G خود را به دنیا عرضه کرده است. روز دوشنبه گوگل  نیز تیزری از دو گوشی هوشمند جدید مجهز به ۵G منتشر کرد که نسل جدید گوشی‌های پیکسل هستند و سی‌ام ماه سپتامبر معرفی خواهند شد.

اپل زمانی به تکنولوژی نوین ۵G رو کرده در حالیکه فعلا عرضه این تکنولوژی هنوز به طور کامل در دنیا امکان پذیر نشده است. این شرکت احتمالا حساب زیادی روی کاربران وفادار خود باز کرده و به همین دلیل عرضه مدل جدید آیفون‌های پر طرفدار خود را به اواخر پاییز موکول کرده است.

آقای رابین می‌گوید: «تقریبا تمام برندهای بزرگ اندرویدی حداقل یک محصول ۵G در بازار دارند. سامسونگ که سردمدار است. اما شبکه‌های مرتبط با این تکنولوژی همچنان در حال ساخت هستند و سرعت افسانه‌ای اینترنت که در مورد ۵G وعده داده شده، هنوز در بیشتر شبکه‌های موجود ارائه نمی‌شود.

منبع: سی ان ان

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا