ایرانموبایل

اجباری شدن دوباره ثبت گمرکی تلفن همراه مسافری در بدو ورود به کشور

در ادامه ایجاد محدودیت برای واردات تلفن همراه مسافری از مهرماه 99 به بعد مسافرانی که قصد واردات تلفن همراه دارند باید در بدو ورود به کشور اینکار را انجام دهند.

در ابتدای طرح رجیستری بحث ثبت تلفن همراه در بدو ورود به کشور ( در پایانه‌های مرزی و فرودگاه‌ها ) انجام می‌شد اما به دلیل معطلی زیاد مسافران و دردسرهای زیاد برای آنان این کار حذف و کار ثبت به صورت آنلاین منتقل شد. حالا به نظر می‌رسد دولت دوباره تصمیم گرفته ثبت تلفن همراه مسافری را به اظهار گمرکی در بدو ورود موکول کند.

هدف دولت از این اقدام جلوگیری از واردات قاچاقی تلفن همراه به کشور است اما این کار باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم عادی خواهد شد.

بر اساس اعلام ارونقی- معاون فنی گمرک ایران- هر گونه ثبت غیر حضوری تلفن‌همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافرین ممنوع می شود.

این در حالی است که از مهرماه اظهار و ثبت تلفن همراه مسافر از مهر ماه سال جاری پس از احراز هویت  و تشخیص غیر تجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام خواهد شد.

رجیستری موبایل بلای جان مردم عادی

مسوولان طرح رجیستری معمولا مخالفت‌ها و انتقادات با طرح رجیستری را به قاچاقچیان و سود آنها نسبت می‌دهند اما در میان دعوای دولت و واردکنندگان قانونی و غیرقانونی طرح رجیستری عملا باعث دردسرهای زیادی برای افراد عادی شده که می‌خواهند برای خودشان یا خانواده‌شان یک گوشی وارد کنند یا برای استفاده فرزندانشان از شبکه شاد نیازمند یک گوشی و تبلت جدید هستند.

در روزهای نخست رجیستری در زمانی که واردات گوشی منوط به ثبت آن در مبادی مرزی مثل فرودگاه‌ها بود در گزارشی درباره یک نمونه از مشکلات پیش آمده برای کاربران عادی را گزارش کردیم از آن زمان تاکنون طرح رجیستری احتمالا درآمدهای قابل توجهی برای دولت ایجاد کرده  اما از سوی دیگر به واسطه افزایش قیمت پول قابل توجهی از جیب مصرف‌کنندگان خارج شده است.

به رغم همه تاکیدات مسوولان طرح رجیستری بنابر اعتراف خود آنها  این طرح بعد از سه سال هنوز نتوانسته قاچاق را از از بین ببرد در عین حال مردم حتی از مزیت‌های قبلا وعده داده شده – مثل پیدا کردن گوشی‌های دزدی – که  قرار بود بعد از اجرای طرح عملیاتی شود برخوردار نشده‌اند.

تجربه شما از طرح رجیستری چیست؟ ایا این طرح را در کل به نفع مردم و کاربران می‌دانید؟ از طریق بخش نظرات نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

از طريق
ایسنا

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. در هیچ کشوری اینقدر ملت را تحت فشار قرار نمی دهند اینقدر اقتصاد رو رانتی و دولتی نمی کنند هیج جا هزینه رجیتری اینقدر نیست و اصلا مفهومی نداره. هیچ کجا عوارض خروج از کشور نداره بزودی این بی عدالتی ها در حق رعیت دود بر چشم مسئولین خواهد بود شدید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا