بازیمایکروسافت

«ایکس باکس سری ایکس» 20 آبان ماه با قیمت 499 دلار عرضه می‌شود

کنسول پرچمدار جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) و با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده، پیش فروش این کنسول از تاریخ 22 سپتامبر (1 مهر) آغاز می‌شود. در کنار این محصول، مایکروسافت امسال قصد دارد تا مدل جدید دیگری به نام ایکس باکس سری اس را نیز تولید کند که در قالب شکل و شمایلی کوچک‌تر و البته مشخصات فنی ضعیف‌تر و قیمتی پایین‌تر نسبت به سری ایکس عرضه خواهد شد.

در خصوص مشخصات فنی ایکس باکس سری ایکس باید گفت که اینن کنسول از گرافیک 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و همچنین پخش 8K با رزولوشن اولترا اچ‌دی برخوردار است و از بازی‌‌های 8K تا نرخ 120 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه از قدرت پردازشی 12 ترافلاپ، حافظه اس‌اس‌دی 1 ترابایتی NVMw، مموری 16 گیگابایتی GDDR6، درایو بلو-ری و امکان پشتیبانی از حافظه اکسترنال اچ‌اچ‌دی USB 3.2 بهره می‌برد. ایکس باکس سری ایکس از تمامی‌بازی‌‌های کنسول‌‌های قبل از خود از قبیل ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 پشتیبانی می‌کند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا از دسته‌‌های ایکس باکس وان برای این کنسول استفاده کنند.

از جمله بازی‌‌های مهمی‌که قرار است به همراه این کنسول عرضه شوند می‌تواند به Halo:Infinite، Fable، Forza Motorsport، State of Decay 3، The Medium، Avowed، Psychonauts 2 و Everwild  اشاره کرد.

طبق گفته مایکروسافت، مدل ایکس باکس سری اس با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد. این مدل علاوه بر قیمت پایین‌تر و ابعاد کوچک‌تر، از دیسک درایو برخوردار نیست و رزولوشن قابل پشتیبانی برای بازی‌‌ها نیز از 4K به 1440p کاهش یافته است.

ایکس باکس سری ایکس در ماه نوامبر و با قیمت 499 دلار عرضه می‌شود

گفته می‌شود که ایکس باکس سری اس از قدرت پردازشی 4 ترافلاپ، پشتیبانی از نرخ 120 هرتز، پخش 4K اولترا اچ‌دی، حافظه 512 گیگابایتی NVMe و پشتیبانی از‌‌هارد اکسترنال اچ‌اج‌دی USB 3.2 بهره می‌برد. همچنین این کنسول کوچک از اغلب بازی‌‌های کنسول‌‌های قبل از خود پشتیبانی می‌کند.

روی کاغذ و با توجه به اطلاعات ارائه‌شده، می‌توان گفت که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در مقایسه با پلی استیشن 5، گزینه‌‌های مقرون به‌صرفه‌تری برای خرید محسوب می‌شوند. از جمله برتری‌‌های ایکس باکس، قابلیت‌‌هایی است که مایکروسافت به کاربران سرویس Game Pass خود ارائه می‌دهد؛ این در حالی است که سرویس PlayStation Now امکانات مشابهی را ارائه نمی‌کند.

مایکروسافت قیمت کنسول «ایکس باکس سری اس» را اعلام کرد

حال باید دید که در عمل، این دو کنسول جدید مایکروسافت چه در چنته دارند و چگونه خواهند توانست تجربه جدید و متفاوتی از اجرای بازی‌‌ها را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا