اپل

آیا می‌توان از شارژرهای مک بوک پرو برای شارژ سریع آیفون و آیپد استفاده کرد؟

اغلب به کاربرانی که به دنبال شارژ سریع آیفون یا آیپد خود هستند، توصیه می‌شود تا از شارژرهای 18 واتی ساخت اپل یا دیگر شرکت‌های معتبر استفاده کنند.

اما برای برخی از کاربران این سوال پیش آمده که آیا می‌توان از شارژرهای مجهز به درگاه USB-C مک بوک پرو یا مک بوک ایر برای این منظور استفاده کرد؟ در ادامه قصد داریم تا به پاسخ این سوال پرداخته و آیفون‌ها و آیپدهایی را که می‌توان از شارژهای مک بوک برای شارژ آن‌ها استفاده کرد، معرفی کنیم.

علاقه‌مندان به محصولات اپل حتما می‌دانند که این شرکت، مدل آیفون 11 پرو خود را مجهز به شارژهای 18 واتی USB-C عرضه کرده و برای مدل‌های آیفون 11، آیفون SE جدید و قبل از آن از شارژرهای 5 واتی استفاده کرده است.

در همین رابطه، اخیرا نیز برخی از منابع‌ خبری مدعی‌ شده‌اند که نسل جدید گوشی‌های این شرکت یعنی مدل‌های آیفون 12 بدون آداپتور شارژر عرضه خواهند شد. طبق آخرین اطلاعات، فناوری شارژ سریع می‌تواند ظرف مدت زمان 30 دقیقه، شارژ گوشی‌های آیفون را از صفر به 50 درصد برساند. اما از آنجایی که انتخاب این شارژرها، می‌تواند هزینه‌های اضافی را به دوش خریدار بگذارد، اغلب به دنبال راهکارهای جایگزین هستند.

خوشبختانه خبر خوش برای دارندگان محصولات اپل این است که اکثر آیفون‌ها و آیپدهای جدید این شرکت از شارژرها USB-C نوت‌بوک مک پشتیبانی می‌کنند. حتی مدل 96 واتی که به همراه مک بوک پرو 16 اینچی عرضه شده، نیز از این قابلیت برخوردار است.

اگرچه شاید در نگاه اول استفاده از این شارژها کمی‌خطرناک به نظر برسد، اما حقیقت آن است که هیچ یک از شارژرهای USB-C اپل برای محصولات این شرکت خطرآفرین نیستند. در واقع، این گوشی آیفون و یا آیپد است که مشخص می‌کند چه میزان برق را دریافت کند و خود شارژر در این زمینه نقشی ندارد. اپل حتی تست‌هایی را با تمامی‌آداپتورهای USB-C خود انجام داد و به هیچ مشکلی برنخورد.

کدام دستگاه‌های آیفون و آیپد از شارژرهای مک بوک پشتیبانی می‌کنند؟

اپل اخیرا اعلان کرد که دستگاه‌های زیر از شارژرهای 18 واتی، 29 واتی، 30 واتی، 61 واتی، 87 واتی و 96 واتی برای شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند:

  • آیفون 8، آیفون 8 پلاس و مدل‌های جدیدتر
  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل اول و مدل‌های بعد از آن)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل اول و مدل‌های بعد از آن)
  • آیپد پرو 10.5 اینچی
  • آیپد ایر (نسل سوم)
  • آیپد مینی (نسل پنجم)

اپل همچنین به این نکته اشاره کرد که کاربران می‌توانند از کابل USB-C به لایتنینگ یا آداپتورهای USB-C ساخت دیگر شرکت‌ها با قابلیت پشتیبانی از USB Power Delivery استفاده کنند.

 

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت؛فتاحی رفت، لاجوردی آمد
    کاوشگران جوان فردا – تبادل ایده ها – روانشناسی, دنیای مد , آرایش و زیبایی, گالری عکس, اس ام اس, دانستنیهای خانواده, کودک و والدین

    اولین لپ‌تاپ گیمینگ کورسیر مجهز به تاچ‌بار معرفی شد + مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا