آمازون

تدبیر آمازون برای مقابله با ترفند رانندگان برای دریافت سفارش بیشتر

به نظر ‌می‌رسد که شرکت آمازون توانسته راهکاری را برای مقابله با ترفند رانندگانی که گوشی‌های خود را از درختان مجاور مراکز تحویل کالای این شرکت آویزان ‌می‌کنند تا سفارش‌های بیشتری را جذب کنند، بیندیشد.

چندی پیش در خبرها آمده بود که برخی از رانندگان شرکت آمازون نسبت به رفتار تعدادی از همکاران خود مبنی بر آویزان کردن گوشی‌هایشان به درخت‌های نزدیک مراکز متعلق به این شرکت برای دریافت بیشتر سفارش‌ها، گلایه داشتند و شکایت خود را نیز به آمازون مطرح کردند.

حال بعد از گذشته چند روز بعد از علنی شدن این ماجرا، یکی از رانندگان آمازون در شیکاگو اعلام کرد که دیگر گوشی هوشمندی را روی شاخه‌های درختان مشاهده ن‌می‌کند. درواقع، آنچه موجب آزردگی رانندگان آمازون شد، کارکرد سیستم آمازون فلکس (Amazon Flex) متعلق به این شرکت بود که نزدیک‌ترین راننده به مراکز را برای تحویل کالاها انتخاب ‌می‌کرد و بیشتر سفارش‌ها به افرادی تعلق ‌می‌گرفت که گوشی‌هایشان به درختان مجاور این ساختمان‌ها آویزان بود.

اخیرا طبق گفته یکی از منابع آشنا به آمازون، این شرکت با تغییر «چند خط کد» در سیستم خود توانسته مشکل مذکور را حل کند. این تغییر سبب ایجاد یک «منطقه مرده» نزدیکی مراکز متعلق به آمازون ‌می‌شود و بدین ترتیب، هیچ گونه سفارشی برای گوشی‌هایی که در مجاورت این مجموعه‌ها قرار بگیرند، ثبت نخواهد شد.

اگرچه ممکن است با توجه به تغییرات جدید، کالای درخواستی مشتریان با اندکی تاخیر بیشتر به دست آن‌ها برسد، اما توزیع عادلانه سفارش‌ها را به دنبال خواهد داشت. البته هنوز آمازون واکنشی را در این خصوص ارائه نداد و تنها به این موضوع اشاره کرد که استفاده از وای‌فای مراکز و همچنین منتظر ماندن در قسمت پارکینگ، روش موثری برای دریافت سفارش‌ها نیست.

در هر صورت، ترفند آویزان کردن گوشی‌ها به درختان، تضییع حقوق سایر رانندگان را به دنبال خواهد داشت و از آنجایی که گذران زندگی این افراد، به دریافتی‌های ناشی از تحویل این سفارش‌ها بستگی دارد، ‌می‌تواند بر نگرانی‌های افراد در این روزها بیفزاید.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا