آمازون

چرا رانندگان آمازون گوشی‌های خود را به درختان آویزان می‌کنند؟

رانندگان آمازون برای رقابت با یکدیگر به منظور دریافت سریع‌تر سفارش‌ها و البته کسب درآمد بیشتر، گوشی‌های خود را به درخت‌های نزدیک به مراکز تحویل کالا و همچنین فروشگاه‌های عمده‌فروشی این شرکت آویزان می‌کنند.

سیستم درخواست راننده در شرکت آمازون برای تحویل کالا به مشتریان به گونه‌ای طراحی شده که با نزدیک‌ترین فرد به مراکز تماس می‌گیرد و از این رو، برخی از رانندگان برای دریافت این تماس‌ها، گوشی‌های خود را به درخت‌هایی که در نزدیکی مراکز آمازون واقع شده‌اند، آویزان و خودروی خود را در چند متر آنطرف‌تر پارک می‌کنند.

بلومبرگ با انتشار این گزارش نوشت همه رانندگان این کار را انجام نمی‌دهند و تنها گروهی از افراد با هماهنگی یکدیگر، نسبت به این کار اقدام می‌کنند. در واقع، این حقه باعث می‌شود تا سیستم پیدا کردن نزدیک‌ترین راننده آمازون، فریب بخورد و با این افراد تماس برقرار شود.

در این گزارش آمده که رقابت در میان رانندگان برای دریافت سفارش‌های بیشتر، با همه‌گیری ویروس کرونا و کم شدن درآمدها به اوج خود رسیده است. رانندگان تاکسی‌های اوبر و همچنین لیفت نیز در طی ماه‌های اخیر با افت محسوس درآمدهای خود مواجه شده‌اند و برای جبران این مسئله به حوزه‌های مختلفی همچون تحویل کالاهای آمازون نیز روی آورده‌اند که این امر، رقابت را در میان رانندگان تشدید کرده است.

به گفته بلومبرگ، رانندگانی که در این طرح (آویزان کردن گوشی به درخت‌ها) شرکت نکرده‌ بودند، گروه‌هایی را در فضای آنلاین تشکیل دادند تا در مورد این مساله با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند و به روش‌هایی برای دریافت سریع‌تر سفارش‌ها نسبت به این افراد دست یابند.

در این میان، برخی از رانندگان نیز شکایت‌هایی را به شرکت آمازون در این رابطه مطرح کردند که آمازون با ارسال ایمیلی به این افراد اعلام کرد که بررسی‌هایی خود را روی این موضوع آغاز می‌کند اما نتایج آن را در اختیار رانندگان قرار نخواد داد.

یکی از رانندگان ناراضی به بلومبرگ گفت: آمازون از این مساله باخبر است و هیچ کاری انجام نمی‌دهد. با این حال، سخنگوی آمازون در واکنش به این اقدام رانندگان گفت که آمازون سرویسی تحت عنوان «پیشنهادهای فوری» برای تحویل فوری کالاهای خود دارد که این روش یعنی آویزان کردن گوشی‌ها به درخت‌ها و منتظر ماندن در قسمت پارکینگ، نمی‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش شانس افراد در دریافت این گونه تماس‌ها از سوی آمازون داشته باشد.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا