تکنولوژی

مدل جدید مرسدس بنز اس-کلاس، فوریه 2021 معرفی ‌می‌شود

بر اساس آخرین گزارش‌ها، خودروی جدید مرسدس بنز اس-کلاس در ماه فوریه سال آینده میلادی در آمریکا رونمایی خواهند شد

مرسدس بنز اس-کلاس جدید را باید شاهکاری از مهندسی و طراحی خودرو در عصر حاضر به حساب آورد. خودرویی که حتی اولا کالنیوس، رئیس هیئت مدیره دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز در جریان مراس‌می‌آنلاین در روز گذشته، از آن به عنوان «هوشمندترین مرسدسی که تاکنون تولید شده»، یاد کرد.

از جمله ویژگی‌های بارز این خودرو که با فناوری‌های روز دنیا همراه شده، ‌می‌توان به نمایشگر مجهز با واقعیت افزوده، نورپردازی داخلی پیشرفته (که در حین خطر به رنگ قرمز در‌می‌آید)، قابلیت‌های جالب و متنوع برای سرنشینان عقب (امکان ارائه فرامین صوتی برای سرنشینان عقب فراهم شده) و غیره اشاره کرد.

مرسدس بنز اس-کلاس جدید همچنین به سیستم پارک خودکار مجهز شده که بدون آنکه فردی داخل خودرو باشد، کاربر ‌می‌تواند تنها از طریق گوشی هوشمند خود، پارک خودرو را کنترل کند. همچنین ویژگی دیگر نیز برای پارک کردن در این خودرو تعبیه شده که با نام Active Parking Assist شناخته ‌می‌شود و در موقعیت‌هایی که فضای ک‌می‌برای پارک وجود دارد، کاربردی خواهد بود.

نوآوری‌هایی نیز برای ارتقای امنیت سرنشینان در نظر گرفته شده که سیستم Pre-Safe، یکی از آن‌ها به شمار ‌می‌رود. این ویژگی مبتنی بر سنسورهای تشخیص برخورد است و کمک ‌می‌کند تا قبل از بروز هرگونه تصادف، ارتفاع بدنه خودرو در کمترین زمان ممکن، بالاتر بیاید و خطر کمتری متوجه سرنشینان شود.

با این ویژگی، نیرویی که از تصادف به خودرو و البته سرنشینان وارد ‌می‌شود، به طور محسوسی کاهش خواهد یافت و آن را به جهات دیگر منتقل ‌می‌کند. البته به گفته مرسدس بنز، این ویژگی به همراه چند نوآوری دیگر جزو گزینه‌هایی محسوب ‌می‌شود که خریدار در صورت تمایل ‌می‌تواند آن‌ها را به خودروی خود اضافه کند.

مدل جدید مرسدس بنز اس-کلاس، فوریه 2021 معرفی ‌می شود

مهندسان مرسدس بنز در طراحی صندلی‌های این خودرو نیز اوج هنر خود را به کار برده‌اند. برای مثال، برای صندلی‌ها از 18 موتور استفاده شده که ‌می‌توانند آن را به هر جهتی که سرنشین بخواهد، تنظیم کنند. نمایشگر واقعیت مجازی مرسدس بنز اس-کلاس جدید نیز ‌می‌تواند بدون آن که حواس راننده را پرت کند و نگاه وی را از جاده بردارد، اطلاعاتی را برای مسیریابی بهتر در مقابل چشمان وی به نمایش درآورد.

در خصوص نورپردازی داخل کابین نیز باید گفت که با توجه به حالت یا همان مود سرنشینان، ‌می‌توان از نورهای مختلفی استفاده کرد. از جمله این حالت‌ها ‌می‌توان به آرامش‌بخش اشاره کرد. به گفته مرسدس بنز، استفاده از تما‌می‌ظرفیت‌های قابلیت پارک خودکار ک‌می‌زمان خواهد برد اما کالنیوس در این رابطه اعلام کرد که این شرکت همیشه جلوتر از زمان خود است و قطعا خیلی زود این ویژگی‌ها در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت.

مدل جدید مرسدس بنز اس-کلاس، فوریه 2021 معرفی ‌می شود

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا