مایکروسافت

دستاورد جدید مهندسان مایکروسافت برای مبارزه با دیپ فیک

مایکروسافت به تازگی از دو برنامه نرم افزاری برای مقابله با ویدیوهای جعل عمیق یا همان دیپ فیک رونمایی کرد.

این شرکت عنوان کرد که برنامه‌های جدید از قابلیت شناسایی ویدیوهای دستکاری‌شده که تشخیص جعلی بودن آن‌ها نسبتا دشوار است، برخوردارند. همچنین، این دستاورد به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به افراد بگوید ویدیوهایی را که در حال مشاهده آن هستند، معتبر است یا خیر.

طبق گفته مایکروسافت، از این دو نرم افزار در دل فناوری سرور Azure برای کسب‌وکارها به کار گرفته خواهد شد. این غول نرم افزاری جهان اعلام کرد که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند اثر انگشت‌های دیجیتالی برای ویدیوهای تولیدی خود را برای این شرکت ارسال کنند تا هرگونه دستکاری و جعلی بودن احتمالی ویدیوها، به کاربران اطلاع داده شود.

مایکروسافت این دو نرم افزار را در قالب برنامه دفاع از دموکراسی خود طراحی کرده است. البته ردموندی‌ها، یک بازی را نیز تحت عنوان SpotDeepfakes.org طراحی کرده‌اند که در آن، کاربر می‌بایست ویدیوهای جعلی را از واقعی تشخیص دهد.

اقدام اخیر مایکروسافت، تازه‌ترین دستاورد شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری برای مبارزه با تهدید گسترش دیپ فیک در جهان است. فناوری دیپ فیک که این روزها بسیار شایع شده، روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است و هرچه پیش می‌رود، تشخیص محتواهای جعلی تولیدشده با این فناوری دشوارتر می‌شود.

اما آنچه تحلیلگران و سیاستمداران را نگران کرده، تاثیر آن بر سیاست و همچنین رویدادهای مهمی‌همچون انتخابات است. برای نمونه، موسسه فناوری ماساچوست اخیرا به ویدیویی از سخنرانی ریچاد نیکسون، اشاره کرد که با فناوری دیپ فیک طراحی شده بود، اما در واقعیت چنین صحبت‌هایی هرگز از سوی نیکسون مطرح نشد.

مایکروسافت که یکی از پیشگامان مبارزه با دیپ فیک به شمار می‌رود، چندی پیش نیز از اپلیکیشن دیگری به نام ElectionGuard رونمایی کرد که در واقع، به منظور شناسایی تلاش‌ها و اقدامات هکرها در حوزه انتخابات طراحی شده بود.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که برنامه مقابله با دیپ فیک، در بخش مربوط به تحقیقات این شرکت دنبال می‌شود و در کنار آن از متخصصان حوزه هوش مصنوعی و مهندسی این مجموعه نیز کمک گرفته می‌شود.

دستاورد جدید مهندسان مایکروسافت برای مبارزه با دیپ فیک

منبع
CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا