ایرانموبایل

شرایط جدید گمرک برای اظهار مسافری تلفن همراه

سخنگوی گمرک: سال گذشته در جریان واردات ۳ میلیون گوشی وارداتی تخلفاتی رخ داده است

گمرک ایران اعلام کرده است که از این پس اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) فقط در صورتی انجام می‌‌شود که حداقل 20 روز از زمان فعالسازی آن اعم از( صدور اولیه، انتقال مالکیت و … ) گذشته باشد و این مقررات از نهم مرداد ماه از سامانه دور اظهاری(رجیستری تلفن‌همراه) همتا قابل اجرا است.
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک به آی تی ایران می‌گوید که سال گذشته بیش از 3 میلیون تلفن همراه مسافری وارد کشور شده است که بعضی از این گوشی‌ها به اسم افراد دیگر و به صورت خلاف وارد شده است. لطیفی اظهار می‌کند که این قانون جدید یک لایحه دیگری برای راستی‌آزمایی و جلوگیری از سواستفاده‌های خاطیان است؛ به این صورت که سیمکارت باید از بیست روز قبل به نام فرد ثبت شده و در سایت همتا حق گمرکی آن هم پرداخت شود تا در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

او در ادامه تاکید می‌کند که این قانون باعث می‌‌شود تا از سواستفاده اطلاعات مسافران توسط خاطیان جلوگیری شده و آن‌ها نتوانند از مزایای واردات بدون ثبت سفارش استفاده کنند.

لطیفی می‌گوید که این قانون تنها برای مسافرانی که گوشی از خارج از کشور خریده‌اند و قصد ورود آن به ایران را دارند، صدق می‌کند و اتباع خارجی نیز باید مانند روال پیشین گمرک به صورت موقت گوشی‌های خود را رجیستر کنند و تا زمان حضور در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کدومتون سلطان گوشی هستید که این قواننین مسخره رو پیاده کردین ؟ طرف یعنی گمرکی هم بده نمیتونه گوشی وارد کنه مسخره است

  2. همه چیتون بر علیه مردمه بدبختشون کردین شاید یکی بخواد گوشی هدیه بیاره لعنت بهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا