ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت: استفاده از ماسک برای افراد بالای 12 سال الزامیست

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید در بسیاری از کشورهای جهان و نگرانی‌ها پیرامون شیوع ویروس کرونا بین دانش آموزان، سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل‌هایی را برای استفاده از ماسک برای کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

طبق گفته این نهاد، کودکان 5 سال و کمتر از آن الزامی‌به استفاده از ماسک ندارند چرا که اغلب این افراد بدون کمک پدرومادر یا دیگر نزدیکان خود، قادر به زدن ماسک روی صورت خود نیستند. اما کودکان بین 6 الی 11 سال می‌بایست در شرایط خاص، از ماسک استفاده کنند. این مسئله به شدت و گسترش شیوع این ویروس در یک منطقه، تونایی کودک برای استفاده از ماسک، قرار گرفتن در معرض افراد سالمند و آن‌هایی که احتمال ابتلای آن‌ها به ویروس بالاست، بستگی دارد.

اما طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، کودکان بالای 12 سال و بزرگ‌تر از آن می‌بایست حتما از ماسک استفاده کرده و دستورالعمل‌های مربوط به رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند. این سازمان به همراه نهاد یونیسف و دیگر ارگان‌ها و کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت، این دستورالعمل‌ها را تهیه و تدوین کردند.

بررسی‌ها و یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که شواهد اندکی در خصوص نحوه انتقال این ویروس در میان کودکان وجود دارد اما طبق تحقیقات صورت گرفته، کودکان کم سن و سال به نسبت افرادی با سنین بالاتر، کمتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

با این حال، سازمان جهان بهداشت اعلام کرد که در صورت ابتلای کودکانی با سنین بالاتر، این ویروس را با سرعت بیشتری به نسبت کودکان کم‌ سن و سال به دیگران منتقل می‌کنند. علاوه بر این، طبق بررسی‌هایی که در آمریکا صورت گرفته، بین روزهای 30 ژوئیه تا 13 آگوست، بیش از 75 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان کودکان گزارش شد که رشدی 24 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تا پایان ماه گذشته میلادی، تست بیش از 340 هزار کودک مثبت اعلام شد.

پزشکان و متخصصان حوزه سلامت بر این باورند که استفاده از ماسک می‌تواند تا حد زیادی از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری و به ما در مبارزه با این ویروس کمک کند. همچنین، استفاده از ماسک در میان مبتلایان، می‌تواند از انتقال آن به دیگران جلوگیری کند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا